Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe fretless


MortenM

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på jakt etter en fretless-bass, og det viser seg at det ikke er så enkelt. Det finnes veldig få i butikkene i Oslo-området, og jeg vil ikke kjøpe noe jeg ikke har prøvd. Så langt har jeg funnet en Fender Jaco Pastorius og en Squier kopi av den samme. Jeg skal også ut til Lillestrøm og prøve en Ibanez gwb-35 i dag. Men det er omtrent det jeg har klart å finne.

Er det noen som vet om en butikk i Oslo-området som har noen andre fretless-basser inne?

--Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst på en GWB35, hvis det er rett pris. Dersom det er en brukt bass det er snakk om, si fra til meg hvis du ikke skal ha den da!

Det ligger en Status fretless på finn, den er nok bra.

tre45 i Trondheim har en Musicman Sabre fretless inne. Brukt, gammel, men ser ut som nesten ny! Tror de skal ha 10-11000 for den. Prøvde den en dag, den var veldig god å spille på.

Endret av Felson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst på en GWB35, hvis det er rett pris. Dersom det er en brukt bass det er snakk om, si fra til meg hvis du ikke skal ha den da!

Den er ny. Musikkland på Lillestrøm tar den inn for meg så jeg får prøve den. Bra service!

--Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd GWB35-en. Pris ca 8700. Likte den for så vidt. Relativt slank til å være 5-strengs, og det passer meg bra. Ganske fin lyd. Kunne hatt litt mer mellomtone. Veldig "fretless-lyd". Kanskje litt død midt på halsen et sted. Det jeg likte minst var den litt plast-aktige følelsen. Den er ikke plast, men basswood med matt, svart finish. Men det føltes alikevel litt plast. Det står vel mellom denne og Fender Jaco-bassen på Immerslund. Jeg tror jeg må prøve den en gang til. Hvorfor skal alt være så vanskelig? :-)

--Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet et sett med tomastik flatwounds til min. Vil bare si at slipte strenger er et must på en fretless. For det første gjør det at man kan ganske lett kan "lure seg innpå" de sure tonene man lager, og videre er det en fantastisk flott "mooouwww"- lyd man faktisk ikke får med vanlige roundwounds. Anbefales. Slipte strenger forvandler bassen, når vi snakker om fretless.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så begeistret for flats, har de på den nyeste Clement-bassen min, og det er jo bra... men er nok roundwound-mann jeg. :)

Kan ikke ha en fretless-tråd her uten å anbefale Clement. Konkurransedyktig med Ibanez GW er den også.

det er faktisk 2 4-strengere på talkbass.com til ca. $750 "as we speak":

Clement fretless four with case - TalkBass Forums

FS: Clement Fretless - TalkBass Forums

Den siste der er så godt som lik min, bare at jeg har MM-pickup i stol-posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet et sett med tomastik flatwounds til min. Vil bare si at slipte strenger er et must på en fretless. For det første gjør det at man kan ganske lett kan "lure seg innpå" de sure tonene man lager, og videre er det en fantastisk flott "mooouwww"- lyd man faktisk ikke får med vanlige roundwounds. Anbefales. Slipte strenger forvandler bassen, når vi snakker om fretless.

Her er jeg HELT uenig. Får bare døll og kjip kontrabass-lyd med flatwounds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.