Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

fender strenger


strat99

Anbefalte innlegg

USA standard har en fulcrum tremolo, noe som fort skaper litt større problemer for en som har 0 erfaring med slikt. Selvsagt er det bare å justere den, men når trådstarter spør om noe så basic som strenger, føler jeg det beste rådet jeg kan gi er å oppsøke en forhandler som også kan vise hvordan gitaren strenges og eventuelt justeres.

Hvis du ikke hadde behov for å justere trussrod etter å ha skiftet fra 09 til 11 har du enten en uvanlig stiv hals eller trives med relativt høy strengehøyde. Ikke noe galt med det, men min erfaring er at de aller fleste gitarer trenger en liten setup hvis man skifter strengetykkelse. Samt at nybegynnere fort sliter, når de kjøper en annen strengetype/tykkelse og skal skifte på gitarer med flytende tremolo.

Ah ok ;) Nei, er nok heller det at jeg trives med høye strenger:) Eller, relativt høye, jeg tror faktisk ikke du ville reagert spesielt hvis du prøvde en av gitarene mine. Når jeg kjøpte siste stratocasteren måtte jeg faktisk sku opp strengehøyden litt. I tillegg til å redusere klirring i båndene er det utrolig greit hvis du ikke har egen slide-gitar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett folk på dette forumet krangle om hvilke av 2 strengemerker som var best.

Begge var laget på samme fabrikken bare pakket inn i forskjellige pakker med de respektive merkenavn :lol:

Jeg annbefaler Elixir Nanoweb for de holder veldig lenge!

Kjøper du de fra utlandet blir det ikke dyrere enn å kjøpe f,eks D`Addario her.

Elixir lager forresten heller ikke strenger selv (De bare coater dem)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett folk på dette forumet krangle om hvilke av 2 strengemerker som var best.

Begge var laget på samme fabrikken bare pakket inn i forskjellige pakker med de respektive merkenavn :lol:

Jeg annbefaler Elixir Nanoweb for de holder veldig lenge!

Kjøper du de fra utlandet blir det ikke dyrere enn å kjøpe f,eks D`Addario her.

Elixir lager forresten heller ikke strenger selv (De bare coater dem)

Tipper at alle "billig-strengene" egentlig er laget av en av de store strengeprodusentene.

Blir på samme måte som Coop X-tra, Euroshopper, Firstprice osv. matvarer.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.