Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til rigg? (ca. 10000,-)


vwh

Anbefalte innlegg

Sommerjobben nærmer seg slutten, og om ikke en deal som er hemmelig går i boks, tror jeg at det er nye forsterker og effekter som står øverst på lista.

Er det noen som har noen forslag til en hel rigg jeg kan kjøpe for ca. 10000,- ?

Hint:

*Gjerne brukt utstyr

*Må kunne høres ok ut på "soveromsnivå" (altså ingen 100W JCM800 ;-) )

*Må også kunne brukes i bandsammenheng, og høres bra ut på litt høyere lydstyrke.

*Effektprosessor med reverb og delay, og gjerne også flanger, phaser, osv.

Oppsettet bør passe til de fleste stilarter, men med hovedvekt på rock lead ala Vai, Petrucci, Satch. Tipper at de fleste her skjønner hva jeg mener. Allsidighet er vel kanskje uansett stikkordet.

Cab og topp, rack, combo..opp til dere. Bare gi noen gode råd..

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du liker. Spørsmålet om tone ala Vai, Petrucci og satch,. som jo har helt forskjellige toner, er vanskelig å tilfredsstille. Men en kul topp og et streit 2x12 cab bør da være mulig å finne. Synes selv at en Mesa Studio Preamp gjennom en 8008 og en Laney cab med V60-elementer lyder fett nok, en pakke jeg fikk for ca. 7k over den perioden jeg kjøpte det, og er vel egentlig ganske fornøyd nå, selv om jeg enda venter på å få ferdig preampen jeg bygger.

Hva med en kul combo da? Veldig greit å ha muligheten til en kolli innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke "tonen til Satriani Vai og Petrucci". Uttrykkte meg litt dumt der. Mente vel mer som kan brukes til musikk ala de liksom ;-)

Tingen er vel det at jeg har svært lite muligheter til å å prøve masse fett utstyr. Har siklet litt etter den Mesa Single Recto toppen som ligger her på GitarNorge, men jeg har jo ingen mulighet til å teste en. Samme gjelder Carvin Legacy. Ingne mulighet til å teste, og utrolig vanskelig å få tak i brukt :-(

Har du noen tips angående effekter som vil passe inn i busjettet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ha valgt M-300 for jeg bruker absolutt ALDRI noe annet enn klang eller ekko uansett :) OG så låter klangene i den faktisk ganske bra så og er "relativt" billig også. En annen morsom greie er at den også har en delay som tilpasser styrken på delaysignalet til om du spiller eller ikke. Altså blir styrken på delayen sterkere når du ikke spiller noe, og gjør at det ikke ødelegger klarheten slik andre "KAN" gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Den er veldig lett. Skal du kjøpe nytt så kommer du ikke langt, men det er like greit for man kan like gjerne kjøpe brukt.

Det er en Laney VHR100 topp til salgs for 7000 tror jeg på musikkweb.no, fantastisk amp til grisegod pris. Eller så har vi Marshall DSL100 og 50 topper som stadig er til salgs for rundt 5-600. Du har også en rack løsning hvor du kan kjøpe deg en Mesa studio Preamp og en Marshall poweramp. Mesa Studio preampen er igrunn preamp seksjonen til Mesa MKIIC+, ampen som Metallica alltid har brukt. Med Marshall powerampen får du stort sett samme forsterker som ble brukt på Master of Puppets og Justice.

Preamp er 300-3500, Powerampen ofte 4000.

Her har du en del griiiisefete amper som du BØR kjøpe brukt. Fordelen med røramper er at du kan få de mange, mange tusenlapper billigere om pottene er litt skitne eller røra har gått. Ting som er lett og billig å fikse.

Resten av beløpet bruker du på et kabinett. Her kan du også se brukt, men lokalt siden det er stort og vanskelig å frakte. Selv bruker jeg et Behringer kabinett til min ENGL og det funker helt fantastisk bra. Det koster 3000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.