Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kritisk løsning!


Arne.

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg slik at bandet har vært i studio for å spille inn demo/ep og tenkte da at jeg kunne legge ut to sanger her for å høre hva dere syntes!

Trykk her takk! :)

Shadow from the past

Dette er da den roligste sangen/baladen.

War Machine

Er litt mer trøkk i den her (men allikevel ikke den mest aggressive sangen vi har) ! ;)

Beklager at det kan være litt dårlig kvalitet men det ble slik da jeg måtte komprimere begge sangene litt ( til 98 kbs ) for at det skulle være mulig å laste dem opp.

Uansett fyr løs og si hva du mener! :)

Critical Solution ;)

Endret av Arne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke høres ut som en gretten gammel gubbe, men vokalen er innimellom lettere sur, og for meg høres det ut som dere bør trene på presisjonen - det er ikke 100% tight hele tiden. Tror dere kan være et band som funker bra live, men som kan bli litt kjedelige og anonyme på plate - eller for å si det på en annen måte: Jeg ville kanskje vurdert et live-opptak som et bedre utgangspunkt for en plate, fordi jeg har en mistanke om at det ville fange stemningen og låtene bedre.

Hvis jeg skal gi et råd: Bruk den kommende EP'en til å skaffe spillejobber, og når dere har spilt minst et halvt år på ulike scener får dere ordnet med video-opptak. Ikke all verdens fancy effekter, men rett og slett en konsertvideo som også viser hvordan publikum reagerer (tente lightere, hylende jenter, you name it). Synes det er flere band som burde tenke video i stedet for ren musikkplate, både fordi det viser en konsertarrangør hva han kan forvente, men også fordi det ikke er så mye mer komplisert enn ren lydproduksjon (forskjellen er at du bruker ressurssene på video-redigering i stedet for redigering av studiolyd). Har produsert nok video til å vite at den type produksjoner er rimelig greie å få til bra. En god konsertvideo gjengir mye av konsertopplevelsen, og viser ikke bare fingrene til gitaristen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen kule ideer og riff her, men som nevnt tidligere, sur gitar fønker dårlig på plate.

Anbefaler dere ikke å bruke dette som demo, men heller legge litt mer arbeid i innspillingen. Snakker da om Warmachine.

(Den andre hørte jeg ikke på)

Dette er ikke ment som slakt, men konstruktiv tilbakemelding.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.