Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut stock picups


MatsEspen

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale Painkiller ?

har ikke prøvd Painkiller i noen av mine gitarer enda, men har utelukkende fått gode tilbakemeldinger fra de som har kjøpt dem. Kvaliteten er i alle fall helt i toppsjiktet. Har Miracle Man settet i en gitar, som er veldig likt Painkiller, men ikke fullt så fokusert i mellomtonen, og er kjempefornøyd med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes bøttevis av bra mikker, både fra Seymour Duncan, DiMarzio, Bare Knuckle +++

Det du bør tenke over er hva du vil ha ut av mikkene dine: mer punch? harmonics? tight bass? løs bass? "syngende" mids?

Kort sagt, ta utgangspunkt i mikkene du har: hva vil du ha mer av og hva vil du ha mindre av?

Kan helt sikkert gi en del anbefalinger , men synes ikke det er noen særlig vits før jeg vet mer om hva slags lyd du er ute etter :P

Og husk for all del at ampen er den desidert viktigste faktoren, men du har jo en kvalitetsamp så det bør ikke være noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt bestemt meg for å bytte helt enda.. Skal bare se med pris og div. :)

Men som sagt skal ikke kjøpe før jul så har litt tid på å skru ;)

Ikke helt sikker på hva jeg vil ha mer eller mindre av, men vil ha noe som funker til alt fra blues til rå heavy metal !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB i bridge til rock og metall, og 59 i neck til blues... :D

Trenger ikke å være så innvikla vettu, så lenge du vet hvordan du skal skru på utstyret ditt. Folk spilte jo metall på stock Gibson-pickuper leeenge før det kom masse fancy valgmuligheter. Jeg gjør det fortsatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale Painkiller ?

Og kanskje 59 i neck ?

(Bare vurdere mulighetene litt her :P Tar i mot forslag med stor takk :))

Har ikke Painkiller, men Nailbomb, er vel noenlunde det samme med litt mer bass. Har den i en strat jeg da, ville vel gått for Painkiller i LP om det er det du har. Bare Knuckle kan jeg iallefall anbefale MEGET varmt, du går ikke feil da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet ikke om jeg ville anbefalt JB til metal, ihvertfall ikke "moderne" metal..

Skulle jeg valgt en seymour duncan ville jeg nok heller gått for en distortion eller en custom.. Evt en full shred..

Blir jo en "trade-off" uansett. Er vanskelig å finne en pickup som gjør både blues og metal like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den funker men den ville ikke vært mitt førstevalg til moderne metal.

Synes den er en veldig bra all-round pickup og jævlig bra til soloer og den type ting, men ville heller valgt noe litt tightere, spesielt hvis man har tenkt å stemme ned gitaren.

Har ikke prøvd Lundgren pickups, men det jeg har hørt av dem på plate er jo metal så det holder :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.