Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Restaurering av Teisco MJ-2 1963 modell


Ixnay

Anbefalte innlegg

Hei folkens. I sommer fant jeg en Teisco MJ-2 gitar fra 63 som har stått hos min familie og rustet i ca 20 år. Gitaren i seg selv har holdt seg meget bra, mens elektronikk og generelt alt av metall har rustet eller blitt stygt.

Jeg har bestemt meg for å skifte ut det meste, og trenger da litt hjelp til valg av elektronikk. Jeg har allerede snakket med en person ang. gitaren, og jeg har fått litt råd rundt dette.

Det jeg har tenkt på er EMG humbhuckere. Jeg er dog usikker på hvilken type av disse jeg kunne tenke meg, men lydmessig ser jeg for meg rock/jazz gitar. Er det noen som har noe info de kan gi meg om dette, linke meg til sider, osv? Jeg har store planer om å restaurere gitaren selv, og det blir mitt første prosjekt, så jeg blir glad for all info jeg kan få.

Jeg vil også bytte ut mekanikken, og vil da bytte ut alt som er metall/hvit til sort, slik at jeg får en gjennomgående look i gitaren. Per dags dato har den en grågrønn metallic farge, som jeg vil beholde.

Noen som har noe saftig info jeg kan kose med meg?

legger til bilder av gitaren. Det er ikke min gitar, men akkurat samme type. Ikke verdens beste bilde, men jeg håper det holder =)

mvh.

Ixnay.

post-1643-12602784461_thumb.jpg

Endret av Ixnay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ebay mange ganger, og originaldeler til akkurat denne modellen er vanskelig å komme over. mj-2 var ikke den mest populære eller den beste gitaren de hadde. Men jeg er ikke like opptatt av originaldeler som det å gjøre den litt mer personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha EMG så tror jeg at jeg ville gått for en 85 i bridgen og en 60a i neck, evt 2*85.

Men det kan se ut som du har litt jobb foran deg hvis du skal få de til å passe.. Ser ikke ut som det er standard størrelse på de mikkene som står i fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke finne på å ødelegge denne her! Fin liten kurositet å ha det der.

Ville heller ha beholdt de gamle pickupsa og elektronikken (eller i verste fall byttet ut elektronikken med noe tilsvarende og latt pickupsene være) sånn som det er.

Er ikke så veldig kult med en gammel gitar som låter som en fullverdig metal-gitar. Gammal gitar skal låte gammal gitar!

Man bytter ikke ut bikkjas innvoller fordi han har litt treg mage!

Mvh,

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.