Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Instruksjon av ivrig 5-åring


joachiml

Anbefalte innlegg

He, he, ja, kan någon vara så snäll och förklara för mig vad som är logiskt med att han ska lära sig Smoke on the water när han tycker om Michael Jackson och Toby Keith? På vilket sätt är det med på bidra till motivasjon?

Tja, det kan vel bidra til at han oppdager litt gitarladet hardrock? :rolleyes: Michael Jackson er bra greier, men i lengden kan det bli kjedelig å kun spille pop-musikk, som ikke er så veldig gitarorientert at det gjør noe...

Men for all del, jeg forstår hva du mener. Om han skal lære å spille f.eks. en melodi eller et riff er det nok best at det er noe han har et forhold til og har hørt før.

Er også enig i at det nok ville vært en heftig opplevelse for ham å bare hamre løs på en el-gitar med litt rocka vreng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he merkelig at folk er så opphengt i smoke on the water :) De fleste 5 åringer har kanskje ikke det helt store forholdet til akkurat den låta, selv om ALLE lærte den som det første (på en streng)

Jeg gikk rett på den med to jeg !

Endret av Greener
oppfordring til baluba..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he merkelig at folk er så opphengt i smoke on the water :) De fleste 5 åringer har kanskje ikke det helt store forholdet til akkurat den låta, selv om ALLE lærte den som det første (på en streng)

første jeg lærte var house of the rising sun...i is special :)

for å motivere ungen kan det vel være greit å finne utav hvilket band han liker/musikk stil. vise han noen live konserter (trenger ikke ta ham med,men vise noen klipp på youtube og slikt) og alltid si at han er kjempe flink og slikt. for all del MÅ du ikke legge for mye press på ham. og du må få ham til å like det han holder på med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kan vel bidra til at han oppdager litt gitarladet hardrock? :rolleyes: Michael Jackson er bra greier, men i lengden kan det bli kjedelig å kun spille pop-musikk, som ikke er så veldig gitarorientert at det gjør noe...

Dude, gutten er 5 år! Samma hva du lærer han så tidlig, sålenge han synes det er gøy og ikke mister interessen. Liker han Mj og Toby Keith, så la han nå for guds skykd få spille det. :)

Som 5-åring hørte jeg på Vidar & The Jan Tores og Kaptein Sabeltann, men det har ikke hatt så mye å si for hva jeg hører/spiller idag(og de siste 10 årene for den saks skyld).

Men som mange her har påpekt er nok enkle/morsomme/kule melodier på én streng et greit sted å begynne.

Jeg jobber selv i barnehage, og jeg tviler på 5-åringene jeg jobber med har finmotorikk til å gjøre så mye mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.