Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tiny Terror?


Burlefot

Anbefalte innlegg

Noen som har testa den lille tingen? Lurer fælt på om jeg skal skaffe meg en, er det nok trøkk!? Hvordan funker den live? Klarer den å dra 412 kasse på skikkelig vis. Er ikke redd for skruinga av lyd, lurer mer på hvor mye den gir i praksiss. Noen som har noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Tiny Terror er en forsterker som kan gi mer enn nok av volum. Ser for meg at den er veldig fin på scene, og at jeg som lydmann hadde elsket å skru lyd med den på scenen.

Lite knotter å skru på, men låter det bra så låter det bra. Et par pedaler kan gjøre susen, og trenger du mer å skru på kan du jo alltids kjøre EQ-pedal.

Foreslår at du prøver en! De fleste musikkforretninger har en slik en (kanskje pga den greie prisen). Mye amp for pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd den og bruker den daglig i butikken. I skrivende stund står den på et Marshall 1960 4x12" og det låter mer en høyt nok. Er du bekymra for clean-volum og headroom på det kan det være lurt å bytte rør. Skal du ha vreng går du egentlig aldri tom for "omph" etter min erfaring. Spørsmålet er om det er akkurat den lyden du er ute etter? Det finner du bare ut ved å gjøre en skikkelig A/B-test. Du kan jo lese litt her: Anmeldelse: Små amper... (TT, NT, BJ, AC4TV) - Gitarnorge - Norges største gitarforum men jeg kan ikke love at det egentlig hjelper deg noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd den og bruker den daglig i butikken. I skrivende stund står den på et Marshall 1960 4x12" og det låter mer en høyt nok. Er du bekymra for clean-volum og headroom på det kan det være lurt å bytte rør. Skal du ha vreng går du egentlig aldri tom for "omph" etter min erfaring. Spørsmålet er om det er akkurat den lyden du er ute etter? Det finner du bare ut ved å gjøre en skikkelig A/B-test. Du kan jo lese litt her: Anmeldelse: Små amper... (TT, NT, BJ, AC4TV) - Gitarnorge - Norges største gitarforum men jeg kan ikke love at det egentlig hjelper deg noe særlig...

Det skal garantert testes!!! Er ute etter en amp som låter litt "møkkete", spiller i 70 talls/stonerish band, har med meg en bigg muff. I tillegg en grei clean lyd som alikevell låter litt blues/rock`n roll. Sjekka ut det som ligger på utube og det hørtes veldig hyggelig ut!! Ble faktisk overasket, pluss at det er en hyggelig pris liksom. Har du testa på 212 kasse, funker det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal garantert testes!!! Er ute etter en amp som låter litt "møkkete", spiller i 70 talls/stonerish band, har med meg en bigg muff. I tillegg en grei clean lyd som alikevell låter litt blues/rock`n roll. Sjekka ut det som ligger på utube og det hørtes veldig hyggelig ut!! Ble faktisk overasket, pluss at det er en hyggelig pris liksom. Har du testa på 212 kasse, funker det bedre?

Jeg har testet det på en Blackstar Artiasan 212 og låter helt sinnsykt tøft, men jeg synes faktisk mye av essensen til ampen (slik jeg liker den) kommer bedre ut ved bruk av Orange PPC112 (koster vel også halvparten ;) ), men det blir jo smakssak igjen da. Kabinett er samme leksa som amp. Du må finne et til ditt eget bruk og ikke se deg blind på hva som er bra objektivt sett (selv om alle kabinettene nevnt så langt i tråden går i kategorien "bra" rent objektivt sett også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet det på en Blackstar Artiasan 212 og låter helt sinnsykt tøft, men jeg synes faktisk mye av essensen til ampen (slik jeg liker den) kommer bedre ut ved bruk av Orange PPC112 (koster vel også halvparten ;) ), men det blir jo smakssak igjen da. Kabinett er samme leksa som amp. Du må finne et til ditt eget bruk og ikke se deg blind på hva som er bra objektivt sett (selv om alle kabinettene nevnt så langt i tråden går i kategorien "bra" rent objektivt sett også)

Men vet du hvordan ampen reagerer med en bigg muff? Liker veldig godt tonen i ampen(av det jeg har hørt), men blir bomkjøp hvis jeg kobler på pedal og det ender opp med å låte gjørme liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve det ut i morgen. Vet jo aldri før man har koblet til, men jeg har en big muff stående, så kan jo ikke være værre enn to kabler og en strømplugg så har jeg det oppe og gå. Men jeg kommer garantert til å glemme å skrive det her og heller fokusere på hvalfangst-trådene og de andre opphetede diskusjonene, så send meg en PM med påminnelse så skal jeg svare deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve det ut i morgen. Vet jo aldri før man har koblet til, men jeg har en big muff stående, så kan jo ikke være værre enn to kabler og en strømplugg så har jeg det oppe og gå. Men jeg kommer garantert til å glemme å skrive det her og heller fokusere på hvalfangst-trådene og de andre opphetede diskusjonene, så send meg en PM med påminnelse så skal jeg svare deg. ;)

Thanks!!! Fett!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag använder den i stort sett varje gång vi giggar nu för tiden, senast i onsdags (tillsammans med ett Marshall 1960 4x12, purple glitter metallic-kabinett B)). Och då tror jag att jag hade volymen på runt 50%(man mickar ju alltid upp förstärkaren). Oftast tänker jag att jag kanske skulle ta med en annan förstärkare istället för den, men i slutändan så landar jag nästan alltid på TT:n. Den funkar enligt mig helt perfekt i livesammanhang. Jag använder inget rent ljud så det har jag väldigt liten erfarenhet med, men jag kan tänka mig att du kan få problem med att få tillräckligt hög volym om du vill spela cleant.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

testet i dag, både på 1x12", 2x12" og 4x12" med big muff og det var en veldig rå lyd. Det låt definitivt bedre med humbuckere enn med single coils, så håper du har det på gitaren din? Testet litt forskjellige bokser i samme slengen, og det var kun 2 bokser som låt bedre på den. Blacktar Ht-Dual (litt fyldigere og mer allsidig) og Ibanez TS-808 (litt "vepsete", men fikk ut noen helt rå solo-toner). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

testet i dag, både på 1x12", 2x12" og 4x12" med big muff og det var en veldig rå lyd. Det låt definitivt bedre med humbuckere enn med single coils, så håper du har det på gitaren din? Testet litt forskjellige bokser i samme slengen, og det var kun 2 bokser som låt bedre på den. Blacktar Ht-Dual (litt fyldigere og mer allsidig) og Ibanez TS-808 (litt "vepsete", men fikk ut noen helt rå solo-toner). :)

Fikk testa stasen i dag jeg også, og likte veldig godt det jeg hørte, så har gjort deal med en kar her inne, og kjøper en TT brukt. Uansett tusen takk for hjelp, og gode råd.

Oha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testa stasen i dag jeg også, og likte veldig godt det jeg hørte, så har gjort deal med en kar her inne, og kjøper en TT brukt. Uansett tusen takk for hjelp, og gode råd.

Oha!

Jeg ville ha gått for en Dua Terror, men det er jo samme sak bare med to kanaler hvor den ene kanalen er TT og den andre er litt råere(kalles for FAT)

Har ikke prøvd den men vil tro at den har litt flere valgmuligheter siden den har to kanaler, og at den kan switches ned til 7 watt om du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha gått for en Dua Terror, men det er jo samme sak bare med to kanaler hvor den ene kanalen er TT og den andre er litt råere(kalles for FAT)

Har ikke prøvd den men vil tro at den har litt flere valgmuligheter siden den har to kanaler, og at den kan switches ned til 7 watt om du ønsker.

Både Tiny terror og Dual Terror har switch for å halvere wattstyrke, så det er ikke noe forskjell, men Dual terror er jo på 30w, så det blir egentlig litt for heftig for min smak.

Jeg ville faktisk heller gått for en Vox Night Train da. Du har riktignok ikke footswitch, men den koster mindre, er på 15w og har både en gangske tradisjonell Tiny Terror lyd og en fat-switch som gir deg litt tjukkere lyd og mer "omph". :) Koster 1000,- mer enn tiny terror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.