Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lettere å lære bass enn gitar?


Cissus

Anbefalte innlegg

Å "spille" bass er dritlett!

Er bare noe udefinert rommling i bånn, skal ikke være noe problem å trene opp en middels intelligent ape til å gjøre det.

Evnt: Alt er hva man gjør det til.

Vil du bli William Kristoffersen eller Marcus Miller?

Ikkeno instrument er enkelt hvis du vil bli god på det..

Det er typisk at gitarister tror de kan spille bass, noe som ofte ikke stemmer :D

Vel, så har jeg aldri påstått at jeg hverken ER gitarist, og DERMED tror jeg kan spille bass fortreffelig bra, MEN at det kanskje er lettere å lære fra bunnen av :) Men ser absolutt poenget ditt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit... den ble ikke feil den heller... ^_^

Selv om du helt sikkert skjønte det, så mente jeg at omtrent enhver gitarist kan følge enkel akkordprogressjon, G-G-G-G-F#-E-E-E-E osv...

Derifra så begynner de fleste falle fra...

Støtter den. Nesten alle gitarister jeg kjenner som har spilt i band sier de kan spille bass like godt. Jeg flirer godt innvendig når jeg hører sånt...

De holder fort kjeft når jeg drar i gang med Hysteria, og treffer perfekt på kicktrommen når den setter i gang (bruker trommeprogram) etter bassintroen.

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i det meste som er sagt, men ikke når det gjelder utstyrspress. *hehe*

En ting er det presset andre utsetter deg for. En annen er det presset du *selv* utsetter deg for.

Hilsen han med 15+ basser, 3 anlegg, 10 pedaler ++

Det er selvsagt presset jeg selv utsetter meg for som jeg snakker om... min søken etter de ultimate lydene for meg.

Mens en bassist ofte klarer seg med en lyd gjennom hele låta (ingen regel uten unntak seff...), så trenger ofte en gitarist minst to... gjerne fler...

Dette løses ofte med pedaler... og tilogmed gitarskifte under låta. Ikke ofte jeg ser det på konserter fra bassistene.

Jeg sier seff ikke at bassister kjøper en bass, en 5m kabel og en bassforsterker, så er de ferdige med det... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så trenger ofte en gitarist minst to... gjerne fler...

Dette løses ofte med pedaler... og tilogmed gitarskifte under låta.

Dobbelhalsa gitar er tingen... Da slipper du å bytte så fælt :lol:

Jeg sier seff ikke at bassister kjøper en bass, en 5m kabel og en bassforsterker, så er de ferdige med det... :huh:

Noen er fornøyd med det, andre hamstrer basser som bare det (skal ikke nevne navn, MrWalker :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelhalsa gitar er tingen... Da slipper du å bytte så fælt :lol:

Pft... hvorfor nøye seg med dobbelt???

steve_vai_triple_neck.jpg

Noen er fornøyd med det, andre hamstrer basser som bare det (skal ikke nevne navn, MrWalker :lol: )

Alltid kjekt å ha snop å velge mellom... Skulle jeg satset på bass, så hadde jeg nok investert i noen til jeg også :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.