Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner trenger hjelp med valg av gitar ...


scarcarous

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

Jeg trenger hjelp med valg av en Akustisk gitar. Jeg er ikke nybegynner innen gitar, men jeg kan ingenting om gode akustiske merker.

Jeg har hatt en klassisk gitar og mange el-gitarer lenge nå og føler jeg trenger og oppgradere den akustiske siden av rigget.

Jeg har et budsjett på ca. 11 000 kr. Hvis dere anbefaler stålstrenge gitarer så vil jeg gjerne ha en full, rund lyd. Noe som har manglet i de fleste stålstrene gitarene jeg har prøvd.

Cutaway hadde kanskje vært en fordel på en klassisk gitar men ikke noe must.

Jeg har titta på Alhambra, men jeg vet ikke om det er et bra merke.

Her er en jeg fant da jeg søkte litt på finn.no http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19641967

Håper på god hjelp som altid!

Oscar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alhambra er forsåvidt ett annerkjent merke... men de jeg har prøvd har ikke passet meg i det hele tatt.

Jeg vil anbefale Takamine i den prisklassen.

For nylonstrenger så vil jeg spesifikt anbefale Takamine TC132SC. Denne har cutaway...men enda viktigere... den har Cooltube pre-amp.

Jeg har denne og jeg kopler den rett i lydkortet og får ganske så vakker sang fra den. Ikke pokker om jeg mikker opp denne når cooltuben gjør så bra jobb.

Neste stålstrengeren min blir nok en Takamine med CoolTube.

Sender du meg en pm med epost adressen din, så kan jeg sende deg ett eksempel... onetake... ingen redigering... bare rett i lydkortet.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

Jeg trenger hjelp med valg av en Akustisk gitar. Jeg er ikke nybegynner innen gitar, men jeg kan ingenting om gode akustiske merker.

Jeg har hatt en klassisk gitar og mange el-gitarer lenge nå og føler jeg trenger og oppgradere den akustiske siden av rigget.