Web Analytics
Jump to content

Jack and Danny LC-3

Cissus

Recommended Posts

Ta høyde for at jeg kan ta feil med alt jeg skriver nedenfor nå (har ikke fått bekreftet fra importørene hvilke fabrikker gitarene kommer fra), men jeg har "forsket" så smått på disse gitarene i litt tid nå og alt tyder på at det er samme "no name" kinagitarene som Stagg L400

Markedspris på disse gitarene er 2995,- stort sett uansett hva de heter, så det er en fornuftig pris, men ikke noe fullstendig røverkjøp... :) Gutta på Marios er stort sett aldri dyrere enn andre, og veldig flinke folk ellers også, så trygt og hyggelig å handle hos dem.

Jeg har sett tonnevis av andre gitarer som fremstår som identiske men med andre navn og det meste er nok produsert på samme fabrikken, så merker butikkene velger på dette er mye politikk. Kort fortalt er kvaliteten god (ja, til og med noen ganger bedre enn Epiphone til samme prisen), men ikke jevn. Har solgt mange Stagg-gitarer i butikken selv (og det er fordi jeg har hatt oppriktig lyst til å ta dem inn fordi de er så billige og fordi jeg selv eier mange Stagg-gitarer som festivalminner fra Roskilde-festivalene jeg har vært på), men ville aldri funnet på å selge dem i blinde. Pass på å prøvespille det eksakte eksemplaret du kjøper for det er stor variasjon, og pass på at intonasjon, justering etc er på plass. Men utseendet er penere enn det du får på en Epiphone til samme pris, og derfor er det mange som vil ha disse. Jeg har faktisk hatt lyst til å ha noen sånne i butikken selv (har det noen ganger), men det er rett og slett litt for ujevn kvalitet og for høy feilprosent til å forsvare veggplassen synes jeg. Det er tryggere å gå for en Epiphone, men hvis du vet hva du skal se etter kan du gjøre et litt bedre kjøp med disse.

Edited by Morten Larsen

Kan forresten være greit (som alltid) å sjekke veil. pris hos importøren også

J&D Gitarer & Basser

Ser ut som det kan ha blitt en glipp i prissystemet til butikken og at den nyeste veiledende-prisen ikke har kommet med...

Veil. pris som har vært høsten 2009 er 2995,-

Den var litt sleip fra Marios siden, eller hva?;)

Er i hovedsak pga utseende jeg heller litt mot den til fordel for en Epiphone, ja. Men ble litt skeptisk til å kjøpe den over nettet etter svaret ditt.

Den var litt sleip fra Marios siden, eller hva?;)

Er i hovedsak pga utseende jeg heller litt mot den til fordel for en Epiphone, ja. Men ble litt skeptisk til å kjøpe den over nettet etter svaret ditt.

Tror ikke jeg skal spekulere i hvorfor det har skjedd, men prisglipper skjer jo innimellom. Det har vært en prisjustering hos Polysonic (importøren) i høst, og jeg er usikker på om denne gitaren ble justert eller ikke. Marios pleier ikke å villede kundene sine med vilje og er en seriøs aktør i bransjen.

Når det gjelder bestilling fra nett har du jo alltid 14 dager på å heve kjøpet uten begrunnelse hvis du ikke vil beholde varen (forbrukerkjøpsloven), men det kan jo fort koste deg noen kroner i frakt (for returfrakten må du selv betale). I tillegg er det skikkelig kjipt for butikken du bestiller fra hvis det skjer mye, så jeg anbefaler ikke å kjøpe en vare du kommer til å returnere, men du har retten til det. Jeg anbefaler deg å prøvespille gitaren, men hvordan du gjør det er jo helt opp til deg. Du kan gamble på at den er bra, og hvis ikke kan du returnere den. Det er jo faktisk hakket tryggere å bestille over nettet i blinde enn å bestille i en butikk og gå ut døra uten å åpne pappesken, for da kan du ikke bytte (i følge forbrukerkjøpsloven i det minste) hvis du ombestemmer deg... :)

Tror ikke jeg skal spekulere i hvorfor det har skjedd, men prisglipper skjer jo innimellom. Det har vært en prisjustering hos Polysonic (importøren) i høst, og jeg er usikker på om denne gitaren ble justert eller ikke. Marios pleier ikke å villede kundene sine med vilje og er en seriøs aktør i bransjen.

Når det gjelder bestilling fra nett har du jo alltid 14 dager på å heve kjøpet uten begrunnelse hvis du ikke vil beholde varen (forbrukerkjøpsloven), men det kan jo fort koste deg noen kroner i frakt (for returfrakten må du selv betale). I tillegg er det skikkelig kjipt for butikken du bestiller fra hvis det skjer mye, så jeg anbefaler ikke å kjøpe en vare du kommer til å returnere, men du har retten til det. Jeg anbefaler deg å prøvespille gitaren, men hvordan du gjør det er jo helt opp til deg. Du kan gamble på at den er bra, og hvis ikke kan du returnere den. Det er jo faktisk hakket tryggere å bestille over nettet i blinde enn å bestille i en butikk og gå ut døra uten å åpne pappesken, for da kan du ikke bytte (i følge forbrukerkjøpsloven i det minste) hvis du ombestemmer deg... :)

Noe å tenke på ja. Men vil ha seriøse intensjoner om å faktisk beholde gitaren om jeg bestiller den, og kun sende den tilbake hvis den viser seg å være dårlig. Akkurat slik du poengterte, synes det er ufint å utnytte butikker. (Synes også er det er uting å komme innom 15 skoleunger og begynne å spille på alt av instrumenter i en butikk, lage et helvetes bråk, uten å ha den fjerneste intensjon om å faktisk kjøpe noe) Men det siste er en helt annen swak.

Tror nok jeg skal bestille med en slik LC-3 altså, fryktelig fin. Da blir det å bestemme seg for hvit eller sunburst;) Det blir vel et luksusproblem :)

Sound1.com - Jack and Danny LC-3

Noen som vet noe om denne?

Kjenner ikke akkurat den modellen, men jeg har en J&D LP-type gitar i samme prisklasse, med modellnavn "JD-Rock". Hovedforskjellen er en at min har påskrudd hals med en litt el-cheapo plate av plast backpå og en topp med ganske kul utfresing som er litt sandstein-aktig (eller noe lignende...). Jeg utvekslet e-mail med produsenten for å finne ut mer om gitaren. Min har kropp av or med topp av lønn. Jeg er ikke sikker på hva slags tre det er i halsen, men har hørt at den er av lønn. Gripebrettet er i rosentre. Bindingen langs halsen har etpar ørsmå sprekker (nesten ikke synlig), og den var litt skranglete når jeg fikk den, som i at jeg måtte skru fast alle pot'ene skikkelig. Tunerne og broen virker greie nok, båndene ser jevne og fine ut og gitaren holder stemmingen fint. Den veier et tonn og er nok en smule baktung. Ellers er den helt grei, god nok å spille på og lyden fra de åpne brand-x pickupene er helt kurant i mine ører. En OK billig gitar.

DJ

--