Web Analytics
Jump to content

den beste delay pedalen

blackie

Recommended Posts

hei

vurderer aa anskaffe meg en en delay eller echo pedal. Regner med noen av dere har gode syn paa hva som er bra og ikke bra. Kom over en artig sak som ble lansert for et par aar siden, boss space echo, men vet ikke annet om den enn at det er retrokopi av ei 70 talls ekkomaskin. noen som har erfaringer med den? hva med DD7 og DD3 eller andre?

• Replies 35
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har du sjekket ut Digitech Hardwire DL-8?

Jeg synes den er en kongepedal... Jeg har den ikke selv, men det er definitivt den jeg skal kjøpe når jeg skal kjøpe delay...

Bare noen andre ting som er viktigere først.

Bygd som en tanks...

True bypass

Tap-tempo

Loop

Mange muligheter..

Finnes det dårlige delaypedaler? Virker som at alle er fornøyde med alt.

De vanlige digitaldelayene til Boss har jeg ikke særlig mye til overs for. De låter rett og slett for «riktig», altså helt likt det man mater dem med. Liker at ekkoene låter litt mer ullent (/«varmt») enn selve gitarlyden. Det blir mye ryddigere lydbilde av det. :)

Behringer sine kopier og andre billigting er sikkert akkurat like kjipe.

Fikk rett og slett kick på Timefactor. :D Må finne en butikk som selger disse. Enig i dette med at det skal være den "varme" lyden. Liker veldig godt gammel progrock særlig fra den tiden med echo panorering osv..Har en gammel Ibanez modulation Delay II fra 80 tallet, men den gir meg liksom ikke den rette space feelingen.

Hvis du vil komme i space-stemning kan du jo spise fleinsopp... :P

Men fra spøk til revolver: Eventide kan du kjøpe hos Arne på Vintagegitar: Vintagegitar

Alternativt kan du sjekke ut brukte pedaler hos Godlyd - de har både en DLS Echotap og en t.c.electronic G-Force: Godlyd

Jeg kjenner ikke DLS Echotap, men G-Force er jo rack - så det blir kanskje for mye på siden av det du er på jakt etter.

Hvis du likte Eventide, anbefaler jeg Vintagegitar - har handlet med han tidligere, og han er en av de i bransjen som er opptatt av lyd og ikke bare av penger.

Prøvde en Damage Control Timeline for et par uker siden og forelsket meg fullstendig. Den er digital, men har rør og kan skrus til å høres veldig analog ut. I tillegg hadde den phaser, flanger og tremolo effekter. Mulig den har enda flere innstillinger, men jeg var på et demorom og det føltes ikke helt rett å sitte det så lenge da jeg uansett ikk hadde kapital til å kjøpe den der og da. Den koster nemlig en god del, men en slik skal jeg ha!

TC Electronics Nova Delay og Repeater er meget bra. Har Repeateren selv, og den gjør stort sett alt man kan forvente av en delaypedal. Alt man trenger ihvertfall :P Låter fint og, har egen analog-setting for å få en mer ullen lyd som Aph påpeker. Og tonekontroll, så man kan få varmere tone hvis man ønsker det.