Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PA-anlegg til band?


kake

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den så fin ut, men var litt langt unna.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20128242

Denne da? Tror dere dette er greit? :)

Jeg tror dere bør begynne med å definere hva dere ønsker dere / trenger.

Om det er slik at dere primært skal ha noe å synge gjennom til øving, og som til nød kan takle en bass, og også til nød en spillejobb på en klubb eller lignende, så er mitt råd å kjøpe et par aktive 12' topper med horn. Har nettopp kjøpt ny komplett aktiv rigg sjøl, og vi får mer en nok lyd gjennom kun 2 topper til å generere hørselskader på hele bandet, i et lite øvingslokale.

Det fine med å kjøpe aktive topper, er at dere slipper kraftforsterkere, samt at dere kan bygge videre på riggen etterhvert som dere har behov / penger. Og aktive topper blir aldri til overs, for om riggen vokser seg stor og stygg, så kan dere bruke dem som monitorer.

Jeg kan anbefale de vi selv kjøpte, DAD Live 12. De får du hos Belco, til godt under 4 k pr stk, de gir 370 w i kassa, pluss 30 i hornet, og vi er veldig fornøyd. 2 slike, og så en mixer med litt effekter som man kan få for et par lapper, da er dere i mål på ca 9k.

Alternativt, om dere trenger mer, så opprettholder jeg mitt tips om å lete etter noen som skal kvitte seg med en komplett rigg.

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi trenger er stort sett det du sier - noe til å synge gjennom til øving og bass til nød, og små spillejobber om det ikke er noe annet vi kan bruke. Synes den jeg linket til på finn så grei ut, så tror vi går for den om ingen mener det er fryktelig ulurt. Så har vi råd til en mikk eller to også :P

Yorkville er et OK merke som låter bedre en de billigste Asiagreiene, solgte haugevis av de kassene på GM når jeg jobbet der.

Tror du blir fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi trenger er stort sett det du sier - noe til å synge gjennom til øving og bass til nød, og små spillejobber om det ikke er noe annet vi kan bruke. Synes den jeg linket til på finn så grei ut, så tror vi går for den om ingen mener det er fryktelig ulurt. Så har vi råd til en mikk eller to også :P

Kan godt være lurt det, om det dekker behovet.

Men jeg ville uansett ikke ha handlet uten å ha sett og prøvd utstyret, og gjerne visst litt mer om alder og hva det har vært brukt til osv.

Lykke til :)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare nevne jeg også at kravet om en 15" sub for å bruke bass på anlegget er svada. Kanskje om man kjøper det billigste man kommer over av høyttalere, men jeg har en 2x300W powermikser (Dynachord) med to RCF-topper (12"+horn), og den har ingen problemer med å kjøre både bassgitar og basstromme i små lokaler. Såklart hadde det nok blitt enda litt bedre og enda litt mer punch med en sub i riggen, men at det er absolutt nødvendig er bare tull. :)

Ellers vil jeg anbefale å ta med en bassgitar, en DI-boks og en mic, og be om å få prøve anlegget før dere kjøper. Låter det greit, så slå til. Låter det ræv, så la vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forklaring, hvertfall for min del, hadde gjort seg?

Vurderte det merket der da jeg kjøpte P.A for mange år siden. Snakket med mange både forhandlere og uavhengige folk, og ble rådet til å ikke vurdere det en gang. Til og med på Sound1 virket de litt tvilende. Endte opp med Mackie til slutt og vet at det heller ikke er bedre enn det nesten må være. På Sound1 sa de bla.a. at Mackie var i en helt annen liga enn STK, så da skjønner jeg omtrent hvor landet ligger. Altså det er et billig-merke som låter deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.