Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste oppsett av Amper på scenen?


Thorris

Anbefalte innlegg

GunnarpåMo: Yes indeed!

5150 trenger litt «sprut» for å låte skikkelig, den låter veldig fizzy på lavt volum. Da er det ganske irriterende når volumet begynner å havne på under 2 på lydprøva... Men det ender på 3-4 igjen så fort vi drar i gang gigen, så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Etter å ha lest litt her, så lurer jeg på hvorfor ikke alle gitarister umiddelbart får seg toppjobber som lydmenn. Det virker jo litt om man har alle nødvendige kvalifikasjoner som trengs, mye bedre enn alle de som allerede jobber som lydmann? :unsure:

Skulle jeg få velge fritt fra øverste hylle, så ville jeg ha valgt en preamp med nødvendig effekter, og in ear monitoring. Og en dyktig lydmann. Han kan gjerne få skifte effekter for meg, også. Så kunne jeg ha konsentrert meg om å spille gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hørt av flere kompiser som er litt på forumet her ikke gidder å skrive her bare fordi noen skal komme med utsagn som fremstiller folk som idioter. Godt eksempel du kom med her.

Og btw: dette bidrar bare til at fokuset går vekk fra utgangspunket. Her er det snakk om BESTE OPPSETT AV AMPER PÅ SCENEN, ikke hvem som har best innsikt i forståelse av monitorbruk.

Etter å ha lest litt her, så lurer jeg på hvorfor ikke alle gitarister umiddelbart får seg toppjobber som lydmenn. Det virker jo litt om man har alle nødvendige kvalifikasjoner som trengs, mye bedre enn alle de som allerede jobber som lydmann? :unsure:

Skulle jeg få velge fritt fra øverste hylle, så ville jeg ha valgt en preamp med nødvendig effekter, og in ear monitoring. Og en dyktig lydmann. Han kan gjerne få skifte effekter for meg, også. Så kunne jeg ha konsentrert meg om å spille gitar.

passer veldig godt sammen de to der.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste oppsett:

Mid '60 Vox AC30/TB, vintage Blackface Deluxe Reverb,

vintage Marshall 50w Plexi med pinstripe kabinett.

Kan enten brukes med en treamp switch, eller aller best:

Ampene bør stilles inn for best lyd med henholdsvis:

Telecaster, Stratocaster og Les Paul. (eller kanskje i en annen rekkefølge?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så kresen, en røramp på 20-30W og et 2x12" kabinett holder i massevis for meg. Da kan ampen skrus opp litt og låte bra uten at nivået på scenen blir drepende.

Bassrigger liker jeg best med 10-tommere live, helst plassert i korsrygg-høyde. Ellers kan det være nesten hva som helst av amper for min del, jeg plugger i vreng og litt av hvert uansett.

I studio kan man eksperimentere seg til vanvidd med amper og instrumenter. Optimal lyd live derimot er ønsketenkning, så jeg har lært meg å klare meg med det jeg får og konsentrerer meg heller om å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feteste live lyden tror jeg kanskje var når jeg kjørte stereo rigg panna hardt høyre venstre og kompisen kjørte mono i midten. Det låt relativt stort. De siste åra har vi aldri spilt noen jobber som har krevd gitarlyd i PA. Skrur bare opp forsterkeren.

Angående lydmenn. Husker jeg var på jam med Marius Muller i gamle dager. En kompis som var lydmann hadde vært å prata med han bak mixbordet. Faderen til Marius sto på 0. Mesa ampen sto på fult.....

Thorris - du har glemt en Steel String Singer og en 4x12 med EV'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.