Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Harley Benton G212 Vintage


Loztboy

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte meg et Harley Benton G212 Vintage kabinett fra Thomann i går (de har endelig fått det inn på lager igjen)

Dette er et sykt billig 2x12 kabinett med Celestion V30's. ca. 2100,- inkl. frakt mva osv.

specs:

2x 12" Celestion Vintage 30 speakers, 120watts/8ohm,

2x60watts/16ohm, mono/stereo (switchable).

Manufactured from 16mm plywood, black Tolex trim strip.

Dimensions: 520 x 742 x 300mm. Weight: 25kg.

198064.jpg

Er det noen som har det, eller har testa det?

Står det stabilt på "høykant" eller vakler det p.g.a. håndtakene?

Gir det god bunn/bass?

Hvordan låter det i forhold til andre kabinett som Marshall,Orange osv?

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at de inneholder Celestion Vintage 30 speakers, og regner med at de ikke farer med løgn :)

De kjøper sikkert enorme kvanta til en hyggelig pris. Orker ikke å tenke på produksjonsforholdene....

Skal bruke det på øvingslokalet som er rundt 10m2, det holder vel sikkert til det formålet.

Bruker fender Super Champ XD, 15w rør, som forsterker. Bruker cleankanalen og pedaler.

Den låt urovekkende bra når jeg testa den med et Marshall 8412 kabinett, dog ikke v30's.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fælt på å kvitte meg med Peavey kabinettet mitt og gå til innkjøp av et slikt kabinett :) 412 kab blir så stort og i tillegg er det noe random elementer i det.. V30 og 212 frister :) høre kanskje litt dumt ut, men "hvordan" bestiller man på Thomann ? :P greit nok at man legger det i handlekurven men er det bare å velge Norway når man betaler ? med tanke på at Norge ikke er et valg på forsiden, språk... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig å tenke på at om skal bestille 2 v30-elementer nye så havner det samme pris som hele kabinettet. Så de må da gå i minus? Hvis det ikke er uoriginale elementer som brukes?

Tenk på oss som prøver å skape noe her til lands da...hvordan er det mulig å konkurrere? Jeg har en kompis som jobber hos en viss importør, og de betaler ca 750kr ink mva for en viss 50watts rørtopp, og da er frakt ink! Denne selges for ca 5000kr i butikk. Tror du de som setter dette sammen har det koselig på jobb? Vet de i det hele tatt hva de setter sammen?

Den eneste måten å i det hele tatt selge noe i dette markedet er å komme med noe unikt, oss seff med bedre komponenter og byggeteknikk...problemet er at gitarister nesten bare kjøper noe de har hørt om, og da ender kinaprodukter på topp der og.

Så vi få som prøver takker og bukker til de som vil ha noe sært og setter pris på gode gamle håndlagde saker...

Men for all del, det kabinettet er helt sikkert bra. Utrolig at det er finér og ikke spon til den prisen. Tenk om det i tillegg er fingerskjøta hjørner da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne godt likt og visst hva som er grunnen til det der. Som du sa, kvantum kan ha en del å si.

Det er jo fordi en produsent selvsagt ikke betaler det samme for deler som en privatperson. Da ville jo en enkel Marshall kostet 5-6 ganger så mye, en gitar 2-3 ganger så mye og en bil ville jo kostet 10-50 ganger så mye..

En produsent betaler 10-30% av det du betaler for et høyttalerelement.

Hvis du tar med USA vs Norge faktoren også blir jo regnestykket helt vilt. Gitarist.no tar 133,- for et enkelt CTS potensiometer, Fender eller Gibson betaler kanskje 2,5-5 kroner for den samme delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fordi en produsent selvsagt ikke betaler det samme for deler som en privatperson. Da ville jo en enkel Marshall kostet 5-6 ganger så mye, en gitar 2-3 ganger så mye og en bil ville jo kostet 10-50 ganger så mye..

En produsent betaler 10-30% av det du betaler for et høyttalerelement.

Hvis du tar med USA vs Norge faktoren også blir jo regnestykket helt vilt. Gitarist.no tar 133,- for et enkelt CTS potensiometer, Fender eller Gibson betaler kanskje 2,5-5 kroner for den samme delen.

Sant nok for de som prodesere i kvanta, men vi som produserer rundt dusinet i året blir komponentkosten det samme som for alle andre dødelige. I tillegg kommer avgtiftene på toll og frakt, og til og med skatt på lagerholdningen! Derfor koster en håndlaget amp fra Aiken, Dr.Z, og likn omtrent dobbelt så mye som en tilsvarende amp fra Fender eller Marshall, og det selv i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fælt på å kvitte meg med Peavey kabinettet mitt og gå til innkjøp av et slikt kabinett :) 412 kab blir så stort og i tillegg er det noe random elementer i det.. V30 og 212 frister :) høre kanskje litt dumt ut, men "hvordan" bestiller man på Thomann ? :P greit nok at man legger det i handlekurven men er det bare å velge Norway når man betaler ? med tanke på at Norge ikke er et valg på forsiden, språk... :P

Det er bare å lage seg en konto hos Thomann, browser du sidene på svensk får du priser i euro som inkluderer svensk mva (ca 20%)?

Når du bestiller trekker Thomann fra den svenske momsen og legger til 30 euro i frakt.

Når du henter pakka på postkontoret må du betale norsk mva (25%) for varen og frakten

Du ender da opp med å betale totalt ca.KR 2100 for Harley Benton G212 Vintage.

Men pass på.... Hvis du bestiller varer som ender opp i to forsendelser må du si ifra til Thomann at de skal merke pakkene tydelig med selvlysende tusj og stor skriftstørrelse.

Selv om de skriver tydelig på fraktbrevet at det er én bestilling som blir sendt i to kolli, klarer de retarderte tollerne/posten alltid å rote det vanvittig til.

snakker av egen erfaring.

bare se her: Bestilling fra Thomann ble sendt i to kolli - Gitarnorge - Norges største gitarforum

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.