Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kabinettspørsmål


gitarsigg

Anbefalte innlegg

Ærede medlemmer av Gitarnorge. :rolleyes:

Det har seg slik at min gamle far har snekret sammen ei 212kasse. (fritt etter Marshall 1936)

Da melder det seg en del spørsmål, som jeg håper å få noen synspunkter på.

Jeg har tilgang til et Celestion v30 element som jeg kommer til å bruke. Men jeg lurer litt på å bruke en annen type sammen med det? (Har sett noen som kjører v30/g12m greenback)

Hva mener dere?

Kabinettet er lukket og bygd med vegger av 18mm furu hobbyplater, baffel og rygg av 14mm kryssfiner.

Bør jeg isolere det?

Bassrefleks: fordeler/ulemper? Passer alle elementene sammen med bassrefleks?

Forsterker: Valveking 212

Musikk: type Lamb of God...

Fyr løs! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarkabinett låter jo stort sett best lukket. Ellers er det mange som kjører V30 og Greenbacks sammen. Evt. kan du jo vurdere Celestion Heritage.Jeg ville ikke lagt i noe lyddemping.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så bruker mange v30 og greenbacks sammen. Ved nærmere ettertanke er jo Heritage laget litt over samme lest som v30, så hvis du først skal ha to forskjellige, så er kanskje greenbacks veien å gå. Prøv det du. Det er jo ikke verre enn at du kan bytte til 2x v30 hvis du finner ut det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V30 låter ikke bra før du skrur opp litt, mens greenback begynner å rote i bassen på litt høyere volum. Greenbacken tåler bare 25w, med 98dB følsomhet, mot v30 sine 60w og 100dB. Greenback til metall er vel også generelt litt som fin vin til hamburger; noen liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar så langt. Tar gjerne imot tips om hvilke elementer som passer sammen med v30.(Eminence, Jensen f.eks) Det kan vel tenkes at jeg går for 2 stk. v30 og på sikt bytter elementer i Valvekingen også.

Noen der ute som har noe å si om bassrefleks?

Deformed: Hvor har det blitt av alle bildene av kabinettene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bruke to like, eller to ulike elementer i en høytaler er vel egentlig mer en smaksak enn noe man burde drive å anbefale. Uten at jeg har erfart det selv, leser man stadig om folk som synes det gir gode resultater :)

Greenbacks + V30 er en gjenganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.