Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

JCM2000 100watt


gitarfreaken

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått et tilbud om å kjøpe en marshall jcm 2000 for 7000 kroner. Den er nesten ubrukt. Er det noen som har erfaringer med denne ampen?

Har tenkt å bruk ampen til heavy rock ala Jørn Lande. Sjekk ut plata lonely are the brave på spotify, slik lyd er jeg ute etter.

Hvordan vil dere sammenligne jcm2000 med jcm800?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSL eller DSL? det er ganske vesentlig.. Uansett så går DSL og TSL mellom 5000 og 8000 kroner avhengig av tilstand. Jeg solgte min DSL for 6500kr for en drøy måned siden og den var i meget god stand.

JCM2000 har mye mer gain enn JCM800. Du klarer å hente ut det meste av lyder av en JCM800 i en JCM2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSL eller DSL? det er ganske vesentlig.. Uansett så går DSL og TSL mellom 5000 og 8000 kroner avhengig av tilstand. Jeg solgte min DSL for 6500kr for en drøy måned siden og den var i meget god stand.

JCM2000 har mye mer gain enn JCM800. Du klarer å hente ut det meste av lyder av en JCM800 i en JCM2000.

*Vente på at Aphelion skal hoppe i taket.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSL100 er den som er mest lik JCM800 i lyden, oppbygningen på signalveien inni ampen er faktisk meget lik JCM800 på OD1 kanalen.

Selv fant jeg Clean kanalen i crunch modus som den som kunne sammenlignes mest med en Plexi/JCM800 crunch, OD1 er mere som an Hot Rod JCM800(så her har du nok av gain).

Ja den vil passe til heavy metal, men du bør regne med å bruke en del tid på å lære deg å kjenne ampen. Når du har lært deg hvordan den funker og låter i forskjellige modus/innstillinger så er det en fantastisk amp(som noen elsker å hate).

TSL har jeg ikke noen kjennskap til, men har hørt fra andre at den er en del spissere i lyden.

Men igjen så har rørene alt å si for en rør amp, noen rakker ned på en amp de har prøvd fordi den er for grøtete, for spiss etc. Du kan få verdens beste amp til å låte crap om du putter inn feile rør.

Jeg byttet fra EL34 til KT77 rør i den jeg hadde, det forandret lyden i hele ampen slik at den låt mere "klassisk" Marshall. I crunch modus på cleankanalen så syntes jeg den låt vell så bra som 800`en til andre gitaristen, men den var ombygd til KT88 rør i sluttrinnet så tør ikke si hvordan den er mot en "stock" 800.

En annen ting du skal tenke på er at de fleste JCM800 som blir brukt i hardrock er som regel lettere modifisert for å scoope mellomtonen etc., derfor kan det faktisk være lettere å få til hard rock/heavy metal sound med en DSL100 siden den har både en Tone shift knapp, Deep knapp og mere gain.

Toneshift scopper mellomtonen noe og Deep knappen legger på enda mere bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.