Web Analytics
Jump to content

lav tuning og floyd rose

Straymond

Recommended Posts

har en Ltd Kh-602 som jeg har tenkt på å tune ned til B, men etter en kjapp research samt litt kontakt med cannibal corpse så kan det

virke som så lav tuning bare er stress rett fra satans bak i form av intonasjon og vedlikehold.

burde jeg muligens tune opp en smule såsant det ikke er andre glitrende løsninger på dette? sist men ikke minst;

er det erfaringer her inne med slemme-tuning og floyd?

Hvis du har veldig dyp tuning på en standard hals så kan det være litt stress, f.eks B standard på 25.5" hals. Selv om du bruker 0.56 på B-strengen så blir den ganske sloppy. Men det har ingen sammenheng med Floyd Rose.

Men hvis du planlegger å skifte stemnning med jevne mellomrom så bør du heller kjøpe deg en gitar til, for DET blir du fort lei av med floyd rose (men forsåvidt også uten).

Hvis du har veldig dyp tuning på en standard hals så kan det være litt stress, f.eks B standard på 25.5" hals. Selv om du bruker 0.56 på B-strengen så blir den ganske sloppy. Men det har ingen sammenheng med Floyd Rose.

Men hvis du planlegger å skifte stemnning med jevne mellomrom så bør du heller kjøpe deg en gitar til, for DET blir du fort lei av med floyd rose (men forsåvidt også uten).

Synes ikke B standard er noe stress på en 25.5" hals, men det er nå bare min mening da.

Stemte Les Paulen min i A en stund, det var spaghetti-strenger det :P

Ellers er jeg helt enig, du blir fort møkk-lei av å stemme om gitarer med floyd.