Web Analytics
Gå til innhold
Straymond

lav tuning og floyd rose

Anbefalte innlegg

har en Ltd Kh-602 som jeg har tenkt på å tune ned til B, men etter en kjapp research samt litt kontakt med cannibal corpse så kan det

virke som så lav tuning bare er stress rett fra satans bak i form av intonasjon og vedlikehold.

burde jeg muligens tune opp en smule såsant det ikke er andre glitrende løsninger på dette? sist men ikke minst;

er det erfaringer her inne med slemme-tuning og floyd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare snakk om å bruke en strengetykkelse som står i stil med tuninga?

Jeg orker ikke noe lavere enn til nød standard D på 10-52...

Skal du være skikkelig slem, så syns jeg du bør slå på stortromma og kjøpe en slik: Warwick Basses Amps & Rock'n Roll

:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare snakk om å bruke en strengetykkelse som står i stil med tuninga?

Jeg orker ikke noe lavere enn til nød standard D på 10-52...

Skal du være skikkelig slem, så syns jeg du bør slå på stortromma og kjøpe en slik: Warwick Basses Amps & Rock'n Roll

:D

Kan du se for deg Robb Flynn med den der? ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er overhodet ingen problem å stemme den ned til B, bare sett på tykke strenger og juster floyd, intonering og sannsynligvis halsen også. Har stemt gitarer myyye lavere enn B :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justere en gitar må du som regel gjøre uansett. jeg stemmer i Drop A# og bruker 0.13-0.72 strenger. Og har mye å gå på. få en doktor til å justere floyden og intoneringa om du ikke er komfortabel med det selv, og da er du good to go :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærspennet må være ekvivalent med strengspennet.

Husk også å slakke halsen om du slakker strengene betraktelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har veldig dyp tuning på en standard hals så kan det være litt stress, f.eks B standard på 25.5" hals. Selv om du bruker 0.56 på B-strengen så blir den ganske sloppy. Men det har ingen sammenheng med Floyd Rose.

Men hvis du planlegger å skifte stemnning med jevne mellomrom så bør du heller kjøpe deg en gitar til, for DET blir du fort lei av med floyd rose (men forsåvidt også uten).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du se for deg Robb Flynn med den der? ^_^

Tror ikke han har lange nok armer. Er jo bare såvidt han når 1. båndet på den bariton-V'en sin :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har veldig dyp tuning på en standard hals så kan det være litt stress, f.eks B standard på 25.5" hals. Selv om du bruker 0.56 på B-strengen så blir den ganske sloppy. Men det har ingen sammenheng med Floyd Rose.

Men hvis du planlegger å skifte stemnning med jevne mellomrom så bør du heller kjøpe deg en gitar til, for DET blir du fort lei av med floyd rose (men forsåvidt også uten).

Synes ikke B standard er noe stress på en 25.5" hals, men det er nå bare min mening da.

Stemte Les Paulen min i A en stund, det var spaghetti-strenger det :P

Ellers er jeg helt enig, du blir fort møkk-lei av å stemme om gitarer med floyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.