Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen gode akustiske gitarer for nybegynnere?


lillo

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt å klimpre litt på harpe, men har kun en veldig sur gammel akustisk nylonplanke som ikke lager spesielt gode lyder. Det er jo ikke spesielt motiverende. Jeg er som sagt ganske ny og skulle bare hatt en akustisk gitar som låter bra så jeg kan lære meg grunnleggende og kanskje avansere litt. Har dere noen anbefalinger? Prisen er ikke veldig viktig. Kan godt slenge i noen lapper hvis det er nødvendig.

På forhånd takk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skiftet strenger paa den? Hvis ikke, ta den med ned paa gitarsjappa saa faar du dem til aa justere halsen paa gitaren og sette paa nye strenger for deg. Mest sannsynlig faar du en glimrende nybegynnergitar nesten gratis! Jeg vil anbefale aa begynne paa nylonstrenger siden de er snillere med fingertuppene..

mvh kroffer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk litt brukt, og spør i butikker om de har noen gode tilbud. Det greieste er vel å gå i sjappa og prøve litt for å se hvor mye du selv føler at det er vits i å investere i kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier ofte å finne sånne typisk begynner nylonstrengs gitarer på tilbud til 999,- (før 1999) osv.. vet ikke hvor reèle de tilbudene er, men gitarene er helt ok, til en nybegynner. Min første gitar kostet 600.. har den enda, og synes faktisk ikke den er så aller værst den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring er også at billiggitarer til rundt tusenlappen kan være ganske gode instrumenter. de færreste har god nok klang til å være studioinstrumenter, men til læring og gutterom/stuebruk er de gjerne ypperlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bladet "What Guitar" i Helsinke når jeg var der på søndagen.

De hadde tilfeldigvis en artikkel om aukustiske gitarer for nybegynnere. Etter en test av flere gitarer ble resultatet som følger:

"The Sound Choice" - Stagg SW506 (156$)

"The Best Buy" - Wahsburn WD32 (199$)

Håper det hjelper. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å kjøpe stålstrenger og ikke nylon... Nylon suger, uansett om du er god eller dårlig... Så IKKE kjøp nylon... Jeg har en Samick gitar til rundt 2000 eller noe, og den er veldig god for meg.. Men jeg tror jeg må invistere i en el-gitar nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm eg ville anbefalt deg å kjøpe en stålstrengsgitar (har best erfaringer med stålstrenger og liker det best, men stål vs nylon e egentlig en smakssak) Kor mye e du villig til å bruke? Vet takamine har noen gode gitarer som ikkje e så altfor dyre. Men uansett ville eg gått i gitarsjappen og snakket med folkene der. De har sikkert litt peiling og du får prøvespilt gitarene du vurderer, noe som absolutt e et pluss. Uansett lykke til med gitarleitingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nylon vs stål er jo ikke en smaks-sak .. Det kommer jo bare an på hva slags lyd du vil ha .. Det er jo som å sammenligne mandolin og ukulele...

Vel, sammenligningen er jeg med på, men det kommer ikke av hva slags lyd du vil ha, det kommer mer av pros og cons med nylon/stål. Det er vanskeligere med stål, men du får mer lyd, allikavel spiller ikke verdens beste klassiske gitarist på en stål strenger...

BTW: Av alle teite ting å så, måtte du si akkurat det, og på et gitarforum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.