Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye bass micer


JohnnyRubber

Anbefalte innlegg

Kjøp en EQ-pedal. Vil gjøre mer med lyden i denne bassen enn en marginal pickup-oppgradering vil gjøre.

Med et såpass "enkelt" utgangspunkt trenger du noe som låter bra i seg selv. Og da er EMG micer suverene. De låter EMG uansett om du setter dem i denne eller i en Fodera (vel.... ihvertfall mer enn noen andre micer).

Så rent fornuftsmessig vil jeg foreslå de to alternativene. En Sansamp Bass DI eller en EMG pickup.

Men selv ville jeg nok solgt den for 1250 og kjøpt meg en bedre bass til 3250. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk for mange gode svar!

- Hva er en quarterpounder?

- Er flott med noe man får tak i innenlands

- EQ-pedal blir kanskje litt tungvindt for akkuratt denne karen, om du forstår :P

- Etter mine erfaringer er ikke EMG så utrolig sterke på passive micer. Dette er dog til gitar. Er det samme regla til bass?

Noen som kan svare på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar!

- Hva er en quarterpounder?

- Er flott med noe man får tak i innenlands

- EQ-pedal blir kanskje litt tungvindt for akkuratt denne karen, om du forstår :P

- Etter mine erfaringer er ikke EMG så utrolig sterke på passive micer. Dette er dog til gitar. Er det samme regla til bass?

Noen som kan svare på dette?

EMG er aktive micer, de krever strøm for å fungere. De kan kobles opp med en passiv tonekontroll eller med en preamp. Men pickupen er aktiv i seg selv (og trenger altså strøm for å fungere i det hele tatt).

Men de låter bra, og de låter jevnt godt i nesten hvilken som helst bass, og er derfor et godt valg i rimelige instrumenter som du vil ha til å låte bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

EMG er aktive micer, de krever strøm for å fungere. De kan kobles opp med en passiv tonekontroll eller med en preamp. Men pickupen er aktiv i seg selv (og trenger altså strøm for å fungere i det hele tatt).

Men de låter bra, og de låter jevnt godt i nesten hvilken som helst bass, og er derfor et godt valg i rimelige instrumenter som du vil ha til å låte bra. :)

Jeg er klar over hva aktiv mic er. Jeg har selv aktive micer i gitaren min. Men, jeg har erfart at EMGs passive micer ikke er noe særlig. Gjelder dette bass også?

Aktive EMGs blir litt i drøyeste laget, skjønner du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over hva aktiv mic er. Jeg har selv aktive micer i gitaren min. Men, jeg har erfart at EMGs passive micer ikke er noe særlig. Gjelder dette bass også?

Aktive EMGs blir litt i drøyeste laget, skjønner du :D

ah ok *hehe*

Jeg har ikke så mye erfaring med passive EMG (EMG-HZ eller hva de heter?). Men EMG er jo relativt bra, så... hvorfor ikke??

Men har som sagt ikke så mye erfaring med de. Men ikke gå til EMG Select... det er bare tøys. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.