Web Analytics
Gå til innhold
JohnnyRubber

Nye bass micer

Anbefalte innlegg

Hei!

Bassisten vår vil ha nye pups til bassen sin, og siden jeg kan svært lite om bass spør jeg dere. Han går ut med maks. 2 lapper, og bassen brukes til hardere rock/metal.

Linker til norske sider er satt pris på :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først må vi vite hva slags bass han har og hva slags pickuper som sitter i den fra før av, egentlig. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyst enig med Henrik her, men ellers:

Du kan ikke gå feil med Seymour Duncan, De har det meste og det høres alltid bra ut..

Ja jeg er fan, hehe.

Personlig bruker jeg en Custom shop P Pickup(beste lyden jeg noen gang har hatt!) og et Pro Active P/J sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DiMarzio låter jo bra til det meste.

De nye SDG-pickuppene synes jeg låter veldig fett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har en billig washburn. Ja, det er bedre å kjøpe en ny bass, men det har seg sånn at han bare vil ha nye micer :P

Noe alà den her:

272613.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spar pengene og bruk de på en ny bass. Personlig synes jeg det er idiotisk å legge 2000 kroner i pickuper til en slik bass han har der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er sant, og det er det jeg har sagt. Men dealen er at han ikke vil legge så mye penger i bass, siden han ikke spiller så mye. Spiller kun fordi vi trenger han i bandet :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finner du vel ut ved å kikke på sidene til GFS. men ja, de selger potmetre også Men hvorfor tror du han trenger nye potmetre?

Står de på "full gass", har de null innvirkning på lyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor det? Et potmeter er kun en variabel motstand. Fungerer de slik de skal uten å knitre og er av riktig type, er resten av effekten på lyden i et potmeter uhyre begrenset. Men det vil man nok ikke høre snakk om hvis man har handlet potmetre til flere hundre kroner stykket.

Spør du meg, er forskjellen på billige og dyre potmetre kun en bløff. Riktignok finnes det en grense, og det er forskjell på logaritmiske potmetre og andre, og det er forskjell på for eksempel 250 k og 500 k potmetre, men det er snakk om forskjeller, ikke nødvendigvis kvalitetsforskjeller. Det er ikke det samme.

Men liker man å farge lyden ved hjelp av potmetere, så kan det kanskje ha noe for seg. Bruker man den som en av/på -bryter, slik mange gjør, spiller det i hvert fall ingen rolle.

Knaser de ikke, og man kan justere volumet med de, funker de slik de skal.

Dessuten- står de på 100%, vil de ikke påvirke lyden i det hele tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.