Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Explorer Goth


RoyErik

Anbefalte innlegg

Skifta nettopp til Bareknuckle Nailbombs, må si dette er utrolig gode humbuckere, koster nok litt mer en EMG(du må rundt 3000 kr), men tar du en titt rundt på forumer finner du fort at denne blir anbefalt på det sterkeste. Har ikke prøvd EMG selv, men har hørt at det ikke er noe spesielt gode. Ville heller gått for noen seymour duncan om jeg var deg, her kan du finne ganske gode humbuckere til en ok pris. Hvilken musikk spiller du? med tanke på at du har en Explorer Goth går det vell naturlig i metal og hard rock?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha EMGs i en Explorer, vil jeg foreslå følgende: EMG 81 i bro, og EMG 60 i neck. Samme setup som Hetfield hadde/har. Du kan jo eventuelt ha en 85 i neck, noe Aphelion ikke ville anbefalt.

Det mest vesentlige er vel EMG 81 i bro, som gir deg skikkelig hardt trøkk.

Ok. da prøver jeg det :) har titta litt på det.

Kommer nok til å velge det siden jeg er stor fan av Hetfield hehe

Takk for raskt svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta nettopp til Bareknuckle Nailbombs, må si dette er utrolig gode humbuckere, koster nok litt mer en EMG(du må rundt 3000 kr), men tar du en titt rundt på forumer finner du fort at denne blir anbefalt på det sterkeste. Har ikke prøvd EMG selv, men har hørt at det ikke er noe spesielt gode. Ville heller gått for noen seymour duncan om jeg var deg, her kan du finne ganske gode humbuckere til en ok pris. Hvilken musikk spiller du? med tanke på at du har en Explorer Goth går det vell naturlig i metal og hard rock?

Ok. Spiller mye rock ja.

Tror jeg går for EMG humbuckere =) har hørt de skal være gode å bruke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd EMG selv, men har hørt at det ikke er noe spesielt gode.

EMG er på ingen måte noen dårlige pickuper, selv om noen (meg selv inkludert) ikke liker lyden i dem. Det kommer jo helt an på lyden man er ute etter, men objektivt sett er de på ingen måte noe dårligere enn Seymour Duncan ihvertfall.

Det store spørsmålet er vel igrunn om man vil ha passive eller aktive, men som trådstarter nå nevner at han er fan av Hetfield så er nok absolutt EMG veien å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.