Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Distortionpedal tips


evenlegit

Anbefalte innlegg

Vurderer å få tak i en ny distortion pedal og trenger litt innspill på hva folk bruker og er fornøyd med, og evt. vil annbefale ! Bruksområde kunne jeg tenke meg å være fra Mars Voltas rytme gitar til satrianis solo spill. Dette er jo et stort spekter selvfølgelig og kanskje jeg ikke vil få det ut av kun en pedal, men det er hvertfall den type musikk jeg foretrekker å spille.

Har kikket på vox satchurator, men forestiller meg at den kanskje blir for spesifisert hans musikk. Wampler har jeg også fått med meg har et par attraktive distortion pedaler.

Kommer til å bruke både single coils og humbuckere gjennom pedalen.

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har brukt min Boss Metalzone pedal til alt fra Cream til Megadeth.. Så synes den er en KLAAR vinner.

Har både gitarer med humbuckers og single coils, og det funker bra! Med en phaser og Delay pedal blir den lett satriani.. og hvis du skrur ned distortion, blir den lett classic rock også.. Det er da MINE erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står på siden, legger de ved den forsyningen som kjøpers adresse tilsier. Kom på ca 1500 alt i alt, uten moms. Jeg unnslapp av en eller annen grunn denne gangen. Jeg kommer definitivt til å kjøpe flere effekter fra damage control. Prøvde Glass Nexusidag, og ble forelsket med en gang! Men de er jo svindyre da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står på siden, legger de ved den forsyningen som kjøpers adresse tilsier. Kom på ca 1500 alt i alt, uten moms. Jeg unnslapp av en eller annen grunn denne gangen. Jeg kommer definitivt til å kjøpe flere effekter fra damage control. Prøvde Glass Nexusidag, og ble forelsket med en gang! Men de er jo svindyre da

Hmm... det klarte jeg fint å overse :blush:

Men det er jo godt... eneste er at jeg håpte kanskje en gang få den tilsendt til en kollega i England og plukke den opp der... men da får jeg vel med britisk strømforsyning. Men det går jo kanskje ann å spørre de om de er litt fleksible??? Tenkte kanskje de ikke har denne 200kroners tollgreia.. eller 20£ custom thingie som de ville kalt den.

Har skrevet den opp på GAS lista mi i allefall...hvilket minner meg på at jeg må huske lotto'n denne helga :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tubescreamer er ubrukelig som «standalone» vrengpedal, mener nå jeg. Altfor mye cleanlyd innblandet, og den mellomtonehumpa er grusom å høre på. Derimot er det disse egenskapene som gjør den aldeles glimrende til å booste noe som allerede vrenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.