Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ikke en helt frisk Mesa


GuitarOwnage

Anbefalte innlegg

Jeg var å prøvde en Mesa/Boogie Mark IV for et par dager siden, men lyden var ikke helt bra. Cleanlyden var bra og det var masse trøkk, men leaden

var ikke helt god. Nå har ikke jeg så mye peiling på rørforsterkere, men lurer på om dette kan fikses?

Om det er noen rør som må byttes eller om den burde ta en tur inn på service vet jeg ikke helt.

Er dette noe jeg bør satse på? Har utrolig lyst på Mark IV og forsterkeren så veldig fin ut og er pent brukt (nesten bare stuespilt)

Kan få den for 10 000,- og det ville vært kjipt om den ikke ble helt bra igjen.

Kom gjerne med innspill og tips om egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei .. den låt ikke som andre Mark IV jeg har hørt. Når jeg spilte på de øverste båndene var det ikke noe lyd omtrent,

og når jeg spilte på de dypeste strengene var gainen bare slapp og ukontrollert på en måte.

er litt vanskelig å forklare.

Hadde det samme problemet med en Marshall AVT jeg hadde en gang i tiden, sendte den til service og

de fant ut at det var en del som var brent, da jeg fikk den tilbake var lyden bra igjen.

Endret av GuitarOwnage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare et rørskifte som skal til.

Spilte du den på noe særlig volum da?

Spilte på MKIV i endel år og det er så absolutt ingen bedroom-amp, må åpnes opp litt :)

Men det med nesten ikke lyd på de høyeste båndene hørtes veldig rart ut!

Flabby gain på lavt volum er vel bare typisk MKIV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark IV er en amp som må skrus en god del på.. Er du ikke tålmodig, er det kanskje ikke forsterkeren for deg. Men når den først er skrudd riktig, låter den kjempemessig!

Absolutt!

Og prøv gjerne å eksperimentere litt med forskjellige typer rør for å finne drømmelyden din også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.