Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yndlingsteknikk?


FenderBender

Teknikk  

67 stemmer

  1. 1. Hvilken spesifikk teknikk bruker du mest?



Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

'Youtube video'

Damn han der hadde peiling. Noen som har noe erfaring med om det er vanskelig å oppnå denne teknikken med tjukke strenger? (alt fra 0.11 +) Synd at han insisterte på å spille alle øvelsene sine alt for fort til at man fikk skikkelig overblikk da... Ellers utrolig mye bra tips da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stemte tapping jeg, fordi det er det eneste jeg vet hva heter :lol:

Iallefall, tror jeg bruker mesteparten av disse.

Egenlært vettu, vanskelig å vite hva som er hva! Iallefall når du aldri har tenkt på teknikker:D

Da tenker jeg du ikke kan stort annet..

Tror ikke det er slik at man tilfeldigvis lærer seg sweeping uten å lære seg navnet..

Jeg husker da jeg fant ut hva tapping var. Var noe jeg ikke klarte å spille, så tenkte jeg "hva med å bruke høyrehånda?", så "fant" jeg opp tapping. Ble litt skuffa når jeg senere så EVH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn han der hadde peiling. Noen som har noe erfaring med om det er vanskelig å oppnå denne teknikken med tjukke strenger? (alt fra 0.11 +) Synd at han insisterte på å spille alle øvelsene sine alt for fort til at man fikk skikkelig overblikk da... Ellers utrolig mye bra tips da.

Jeg benytter meg av samme teknikk uten problemer på 010 på 25 1/2" skala, og 011 på 24 3/4 skala, ikke noe problem.

Jeg har riktignok ikke like peiling, men det går fint så lenge man venner seg til det :)

/E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter meg av samme teknikk uten problemer på 010 på 25 1/2" skala, og 011 på 24 3/4 skala, ikke noe problem.

Jeg har riktignok ikke like peiling, men det går fint så lenge man venner seg til det :)

/E

Hva slags lyd bruker du da? Mye hjelp til sustain som f.eks. kompressor eller går det greit uten mye dilldall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal bruke vreng har jeg som regel en moderat mengde overdrive, lite diskant og en svak kompressor.

Nå skal de sies at jeg får det omtrent like bra til med jazzgitar på en clean innstilling, på en akkustisk gitar og en nylonstrenger.

Det eneste som gjelder er å øve masse, fokusere på å la alle tonene være like klare og få opp fingerstyrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg kan noe som helst, men alternate picking og sliding er vel det jeg bruker mest av det som var listet opp. Fant nylig ut at en annen ting jeg prøver å arbeide inn heter "economy picking". En vakker dag håper jeg å få til en brukbar legato, og det hadde jo vært stas å få til litt sweeping også. Men jeg startet alt for sent i livet, så det kommer til å ta sin tid og vel så det...

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.