Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yndlingsteknikk?


FenderBender

Teknikk  

67 stemmer

  1. 1. Hvilken spesifikk teknikk bruker du mest?



Anbefalte innlegg

Synes for øvrig det mangler et alternativ nemlig string-skipping.

Kan egentlig string-skipping regnes som enn teknikk på den måten? String-skippin dreier seg altså om å spille en sekvens av toner hvor du hopper over (skipper) strengen(e) som måtte befinne seg mellom strengen du begynner på, og strengen du skal til. Til string-skipping bruker du vel enten legato eller en form for alternate picking, og sånn sett er vel ikke string-skipping mer teknikk i seg selv enn f.eks. å spille en sekvens oppover/nedover en enkelt streng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, nå ble faktisk litt usikker :P

Har alltid tenkt på det som en egen teknikk når jeg øver, men kanskje ikke...

Jeg tenker hovedsaklig på noe greier jeg plukket opp fra Paul Gilbert. Han har en måte å spille arpeggioer på som innebærer string-skipping i stedet for sweeping.

Regnes kanskje ikke som en egen teknikk, men jeg synes ihvertfall det høres mye bedre ut en sweeping varianten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere sier Legato, mener dere å spille sammenhengende toner eller noe annet hokkus pokkus.

Når man spiller legato er det vel egentlig snakk om to forskjellige teknikker: hammer-on og pull-off.

Når du kombinerer de to teknikkene høres notene på en måte mer sammenhengende ut enn om du spiller hver tone med plekteret.

Så det er ikke så mye "hokkus pokkus" i grunn tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man spiller legato er det vel egentlig snakk om to forskjellige teknikker: hammer-on og pull-off.

Når du kombinerer de to teknikkene høres notene på en måte mer sammenhengende ut enn om du spiller hver tone med plekteret.

Så det er ikke så mye "hokkus pokkus" i grunn tongue.gif

Ordentlig legato er så mye mer enn bare hammer on og pulloffs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man spiller legato er det vel egentlig snakk om to forskjellige teknikker: hammer-on og pull-off.

Når du kombinerer de to teknikkene høres notene på en måte mer sammenhengende ut enn om du spiller hver tone med plekteret.

Så det er ikke så mye "hokkus pokkus" i grunn tongue.gif

Da var jeg ikke så langt unna likevel B)

Endret av smp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.