Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Digitalt trommesett


jonta

Anbefalte innlegg

Du kan jo se om du får tak i et gammelt Roland TD(etellerannet). Det er eltrommesettene jeg liker best. Ellers har Yamaha noen modeller som var ganske moderne tilbake i tida og som nå selges billig. Jeg ville gått for et sett som har vanlige standardiserte plugger på pads og et solid stativ. Da kan du bare dytte inn en ny modul senere og være happy camper mtp lyd og funksjonalitet. Du vil nok garantert oppgradere etter hvert. :)

Du får også nye trommesett til den prisen, men som du også har skjønt er de ikke akkurat "the bees knees". Eltrommesett i den prisklassen er best som bruktkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 4k får du et ganske decent sett ja. Det kommer jo veldig an på "Lyd boksen" (Beklager, men veit ikke hva den heter)

Alternativet er jo å kjøpe en anderledes av dem. Siden du somregel kan bytte.. Eller kople den til pc via MIDI og kjøre lyder med EZ drummer (Låter faktisk identisk som er tromesett som er profft mica opp i studio.

En venn av meg kjøpte seg nylig http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=19444&artno=222499 .

Var med å testa det. Funker veldig greit, selv om lyden ikke er helt på topp. men den "Runne greia" på settet kan koples til PC med MIDI - EZ drummer, som blir perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri spillt trommer før, men kjenner noen som gjør det, hvorav en nylig kjøpte seg digitale trommer. Han endte opp med et Roland TD-9K sett, og er veldig fornøyd.

Roland V-drums er et trygt valg. De har god kvalitet, god lyd og er ganske modulære.

Skulle du få tak i et TD-4K (eller forgjengeren TD-3K) brukt, i din prisklasse så er de å anbefale.

Med de kit'ene så er det et ganske robust og fleksiblet stativ, slik at du kan få trommene der du vil ha de. Det er også mulig å bytte ut både triggere (trommene) og lydmodul med bedre senere om du vil det. (Du vil fort kunne bli glad i mesh-head triggeren, i hvert fall til skarptromme). Faktisk så brukes de samme triggerene i mye dyrere kit også. Det skal også være mulig å bytte til en hi-hat med tradisjonelt hi-hat stativ for bedre følelse (i hvert fall med TD4 modulen).

Styr om mulig unna "hybelkit'ene" a'la HD-1. De er små, og lite fleksible. Ta en titt i en butikk og se på de så forstår du.

Vær obs på at i hvert fall nye kit kommer uten trommepedal (man bruker vanlig trommepedal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, da hadde jeg gått for alesis i såfall. Det settet der ble oppgradert for en tid tilbake, med trommer med skinn (kontra gummipad'er), så sjekk at det er den versjonen, den med pad'er kan jeg ikke som trommelærer anbefale, pga problemer du kan få med hendene. (jada, profesjonell trommeslager/lærer på gitarnorge....man må jo ha en hobby) Tror ikke den lydmodulen er helt gal, den var standard i studioer i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd!

Jeg fandt på Finn: Medeli DD-506, Eastone PDK 8X. Noen som kjenner disse? bare ræl?

Jeg har solgt flere av disse til kunder og de er helt ok, men de er ikke av samme kvalitet som et brukt Roland eller Yamaha. Det er kinaproduksjon av ypperste klasse og jeg har både prøvd å få tak i reservedeler, manualer etc etc og har bare måttet gi opp. Har sluttet å displaye dem og selge dem (med mindre en kunde er helt overbevist om at han/hun skal ha det, rett og slett fordi jeg mener de ikke holder mål... :)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.