Web Analytics
Gå til innhold
aslak1234

Xaviere guitars

Anbefalte innlegg

Jada, har sett at det var en lik tråd for ett år siden. Det jeg lurte på var om noen faktisk har prøvd disse gitarene og kan fortelle hva de synes?

De ser tilsynelatende veldig bra ut, lurer på om kvaliteten er bedre enn andre gitarer i prisklassen :)

Liker veldig godt stratene!

Xaviere Guitars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fryktelig lyst på en XV-510, og ellers er det interessant å høre hvordan GFS sender gitarene sine (om man slipper mva slik som på delene).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal gå til innkjøp av en kremfarga strat en gang. Det er jo så billig at det nesten ikke går an å tape på det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ja, en XV-870 rød. Halsen på denne gitaren er det noe med som jeg ikke klarer å justere. Jeg mistenker at båndene er litt ujevne og har vært det hele tida. Jeg har limt ned det lyseste båndet til halsen fordi det løsnet fra halsen... På 12. bånd var innlegget sprukket og løsnet. Plekterbrettet er nokså elendig tilskjært med kvasse og litt jevne kanter og skruehullene er ikke spesielt godt tilpasset hullene i kroppen plasseringsmessig. Vib.armen bare knakk inni festet og restene må bores opp. Den har aldri virket fra dag 1 pga det. Pickupene er helt ok i mine ører unntatt bropickupen som er litt skarp og pinglete rett og slett. Jeg liker ikke helt radiusen på halsen (12" tror jeg), men det er en smakssak og forsåvidt en vanesak. Men gitaren har bra sustain og fin klang akustisk og forsåvidt plugget inn. Jeg fikk avslag på halsen, men i ettertid hadde jeg heller valgt å få tilsendt en ny hals da jeg fikk den muligheten fra GFS eller et prisavslag.

Alt i alt: det er en billig gitar og jeg tror ikke om man skal forvente så veldig mye mer for pengene. Få noen til å sette den opp skikkelig i det minste om du skal kjøpe. Bare ikke se deg altfor blind på godordene på nettsidene... Jeg er ikke så misfornæyd med den som det kan virke her. Jeg vurderer å kjøpte en ny bropickup og spesielt en ny hals, da tror jeg den kan bli en veldig kurant gitar.

Å ja, om noen har et par skruer til å skru halsen inn i kroppen som passer kunne jeg trengt et par da de originale er av veldig bløtt metall.

Denne har jeg.

Endret av Foo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kunne ha sendt deg et par, men hvis du har Clas i nærheten har de poser med ti skruer som passer akkurat- velg mellom 45 og 50 mm lange. Kjempefine, så lenge du tåler at der er Pozidrivehoder på den og ikke Phillips.

Send meg en PM hvis du vil jeg skal sende deg skruer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Det er vel som med alle andre billig-gitarer; du får hva du betaler for.

Bare lurte siden jeg har lest noen reviews som skryter veldig av dem ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.