Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trommer


Raptus Von Rupp

Anbefalte innlegg

Så det etterpå, Hallavrdo. Orka ikke rette på det. Men som du sier..det gjør det ikkenoe bedre. Jazz er elite, uansett. Og det er fullt mulig å spille jazz med mye punch i trommene. Jazz er en mye videre musikk-sjanger enn folk flest tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heizann! Jeg er ny på dette forumet!

Jeg er 16 år, og har spilt trommer i ca 6 år...

Alle har forskjellig smak når det gjelder cymbaler, skinn og trommer osv.

Jeg bruker Remo Coated Powerstroke 3 som skarp-skinn og resten remo ambassador oljeskinn bortsett fra stortromma, da.. hehe :)

Selv spiller jeg på et gammelt Pearl sett fra 1993.. Men det spiller egentlig ikke noen rolle i det hele tatt!

Så lenge en klarer å vedlikeholde instrumentet, så kan en ha et instrument i utrolig mange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jazz er piss for bortskjemte små svin med glatt smørsleik og orkan fra høyre i ræva. Jeg driter i om jazzfolk er tekniske vidundere som kan imponere fanden og hans oldemor med sine musikkteoretiske kunnskaper,det betyr ingenting for meg så lenge jeg ikke liker musikken,eller måten den utføres på.Jeg synes ALLE jazzmusikere kan ta seg en bolle og holde kjeft,og heller gjøre noe fornuftig,som å vaske kommunale toaletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om enkelte av medlemmene ikke har fått et helt objektivt syn på hva jazz er ;) Jeg liker sikkert ikke musikken du spiller Sandman, men, hva gjør vel egentlig det, jeg plager ikke deg med det, gjør jeg vel? Alle musikksjangere er velkomne på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig:Hvis jeg ikke har skjønt hva jazz er,så er jeg forbanna glad for det. Hva det nå egentlig er å skjønne,det skjønner ikke jeg,men dere må gjerne skjønne og synse så mye dere vil for meg,jeg skal ikke nekte dere på noen som helst måte å utøve det dere velger å kalle musikk.Jeg kaller det søppel,og det er nå min mening,og siden jeg er så utrolig heldig å ha dette flotte forumet til rådighet hvor jeg kan la mine meninger flyte alldeles fritt,så vil jeg gjerne benytte anledningen til å spørre CongoBongo hvem "de" er? ("...en av de som ikke har skjønt...") Er vi en gruppe utskudd,en mengde raringer,en hel haug med åndssvake tullinger som ikke hadde eksistert hvis Hitler hadde fått ture frem som han ville? Er det det du insinuerer? Mener du at "de","vi",hvem det nå måtte være,ikke har livets rett med mindre vi blir opplyst av dette fantastiske vidunderet kalt jazz?Skal du frelse oss med Miles Davies og Mike Stern?

Vil du være så vennlig og tørke av deg det feite dollargliset,stikke handa opp i rompa og ta et godt tak i det du måtte finne,og innse at de du så syrlig og besteborgerlig hetser i ditt patetiske lille innlegg spiller ræva av deg nårfaensomhelst,med knekt hals og èn streng?!?!Det må da for pokker være lov å ikke like det forjævlige styret deres uten å måtte bli møtt med ekle utsagn fra en ekkel liten fyr i pappas ekle gamle dress med ekkel øresus på grunn av en ekkel trombone som blåser huet ditt fullt av ekle ting hver jævla gang du står på en scene?!?!?

Ikke for det.Jeg respekterer deg,musikksmaken din,og måten du utøver musikk på fullstendig. For meg skal du gjerne spille polka på låven til krampa ogeller djevelen tar deg,men jeg vil ha meg alldeles frabedt å bli beskyldt for å tilhøre en gruppe mennesker du stempler mer ubrukelige enn elektriske slaktekniver under vann. Har vi forstått hva det går i?Fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir for dumt. "Blåse huet av deg med ei trombone" Bare det utsagnet sier jo sitt; Nettopp at folk flest har et alt for snevert syn på hva jazz er. Jeg gidder ikke disse folk som hører på annen musikk enn meg. Faktisk skal det jævlig mye til at jeg møter en person som faktisk ikke hører på noe av det samme som meg(eller omvendt). Jeg hører på alt. Fra Hoste-jazz til køl-svart-døds-metall. Det eneste jeg tillater meg å kalle latterlig er listepop, slik som Britney Spears. Og jeg holder meg i alle fall på et saklig nivå. Du, Sandman, beskylder meg for masse ting som du ikke har noe som helst slags grunlag for å uttale deg om. Det holder jeg meg for god til. Personlige konflikter på et forum blir for dumt. Uenigheter er jeg selvfølgelig helt åpen for. Men så vidt jeg vet, er det ytringsfrihet i Norge, og det vil si at man kan komme med sine meninger uten å bli mobbet, utskjelt eller latterliggjort av den grunn. Men hvis det er noen unntak som bekrefter regelen i dette tilfellet, er jeg _svært_ åpen for å høre dette!

Er forresten litt enig med Sandman i det med Sonor. Det er ikke _så_ dårlige tromme-sett. Men ikke så gode at den høye prisen kan forsvares. Det jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.