Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Playback på konsert. Hjelp?


Vindfal

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart spille min første konsert med soloporsjektet mitt snart. For å få akkurat den spesielle lyden jeg ønsker, har jeg valgt å ha alle instrumentene playback untatt vokalen og gitarene. Hva må jeg gjøre for få keyboardet, trommene, og bassen playback? :)

Takker for all hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Si f.eks. at jeg fjerner gitar- og vokal lydsporene til sangen i cubase. Og brenner resten ut på en egen cd? Og gir den til lydmannen? På måte en "live" cd! biggrin.gif

Du kan gjøre det sånn, ja. Men husk at miksen må være bra om det skal låte bra på et stort P.A. Du bør også ha opptelling før låta, og den bør lydmann helst kjøre bare i monitor. Det krever ellers også veldig god monitoring når du skal ha noe playback og noe live. F.eks. partier uten trommebeat krever et click som går, og da bare i monitor.

Vanligvis har vel de som bruker ferdiginnspilte ting med seg en datamaskin som man "spiller"fra. Da med eget clicktrack som kan legges bare i monitor f.eks.

Jeg ville nesten sagt: Enten spiller dere alt live, eller bruk singback. Dvs at alt annet enn vokalen er ferdig innspilt. Det gjør det hele mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.