Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pads og trommeprogram


Torh

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt en pakke bestående av EZDrummer, Drumkits from Hell og Nanopad (Korg). Men er det egentlig effektivt å jobbe med slike pads? Hvordan er prosessen ved å lage trommespor med dette? Kan man "låse" det til timing - slik at man ikke trenger være 100% tight, når man trigger med disse padsene? Er det lett å sette opp med annen software?

Setter pris på en liten oversikt over mulighetene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, spennende! Har ikke programmert så veldig mye trommer, men det jeg har gjort har tatt mye tid. Hvis en slik pad kan hjelpe med å ta unna det aller groveste arbeidet, er det veldig fint!

Sweetwater har tilbud på den pakken jeg beskrev over til 100$. ;) Nanopad'en alene koster vel rundt 50$.. Så jeg antar det er en no-brainer av en deal.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min på Musikkbørsen for en latterlig lav sum. Husker ikke helt, men det var omtrent det DFH kostet, så paden var gratis. Det er jo ikke som å spille trommer, men mye bedre enn å knotte med mus eller klaviatur. Er man edru, skulle det ikke forundre meg om det faktisk går an å spille med lette stikker på den, også. Bruke to slagpader, en til hver stikke, og spille. Denslags har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilleggsspørsmål: hvordan er det å legge til slag i etterkant? Si jeg glemte å få inn hi-haten på alle plassene - går det an å bruke paden til å legge til dette etterpå, eller må det gjøres "for hånd" uten paden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette utstyret selv. Funker bra, men lurer litt på en ting. Hvordan kvantiserer man i Cubase? Har ikke helt skjønt hvordan det funker... Lurer også på hvordan man kan "legge effekter" på midi i Cubase, som for eksempel å få et MIDI spor til å fade ut, justere gain, legge på delay, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan styre volum på mididata. Videre følger det med masse midibaserte "effekter", så som autopanning, "ekko", arpeggioduppeditter og så videre. For bruken, ta en kikk i manualen, eller også på videoer på youtube. Det er også flere glimrende opplæringsvideoer på Google video hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har kjørt opp med EZD og Reaper, men sliter med latency ved pad'en. Akkurat nok til at det er irriterende. Går greit hvis jeg skrur av metronom og monitorering; da kan jeg tappe inn beats som fungerer bra, men med en gang jeg vil ha på metronom og monitor blir det jo helt kaos i hodet, så det er håpløst. Har 4 gig med minne, og helt ok prosessorkraft, så det burde ikke være dét det står på... Tips til hvordan jeg kan feilsøke her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.