Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Variax 700 Bass - Erfaring ?


Martin

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe meg en Variax 700 bass (ja, 4 strengeren) neste lønning. Egentlig er jeg ganske sikker på at jeg vil ha den og prøve den for å elske / hate den, noen her som har noen tilbakemeldinger på hvordan bassen(e) låter? For meg virker jo dette som den ultimaten bassen til et normalt budsjett som også er et veldig morsomt leketøy?

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt den og synes kvaliteten er god. For å være helt ærlig: Det skulle bare mangle. Hvor vanskelig kan det være å lage en god bassgitarlyd? Det er jo bare litt lavfrekvent og tullete brumling... ;)

Spøk til side: Godt kjøp, men ikke bassen du har drømt om hele livet.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket ut en slik for jeg tenkte den ville være fin å ha stående i studio, men valgte å droppe det av to årsaker. For det første håndterte den ikke så hardt som jeg spiller med fingrene høyrehånd. Det ble en slags stygg vreng - men det er mulig dette var en bug i programvaren som senere er oppdatert, for jeg sjekket de ut når de kom. For det andre låter det jo veldig likt de bassene som blir modellert, men du spiller jo forskjellig på en Rickenbacker og en P-bass for å nevne to eksempel. Det har jo med fysikken og balansen til bassen å gjøre samt gripebrettes utforming osv. osv. så jeg fant ut at det ikke var noe for meg. Ellers så var fretlessmodelleringen en vits, men bassen var helt OK å spille på (fin hals & god balanse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har (selvsagt) hatt en Variax 700, og det var en blandet fornøyelse. Bassen i seg selv var grei nok. Ikke noen superbass, men helt ok spillbarhet og følelse. Den låter også helt greit, de forskjellige innstillingene låter egentlig relativt likt utgangspunktet, så er nok brukbart til "cover-låter". Men jeg er enig med CastorFiber i den litt "frakobla" følelsen. Kan ikke forklare det, for det var ikke egentlig noen forsinkelse å snakke om, den tror jeg ikke du kan føle. Men det føltes på en måte som om det var noe annet enn fingrene mine som gav responsen?

Men jeg tror Variaxen er et instrument du nesten bare må kjenne på selv... funker det for deg, så er det helt topp! Jeg har hørt mange som liker dem og bruker dem som eneste bass. Andre, som jeg og CastorFiber, blir ikke helt fortrolig med dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Da får jeg bassen idag på jobb, blir morsomt å teste idag! Må si jeg gleder meg mest til å prøve kontrabassen og 8 strengeren. Tror det kan bli morsomt live å bruke 8 strenger modelleringen med litt skitten vreng på, låter nok ikke 100% med tror det kan være morsomt! - Så har jeg en forkjærlighet for Doug Pinnick og hans lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaasa?

Hei.

_______________________________________________________________

Ja, starter med det negative.

Fretless modellen er helt fryktelig, å herregud - ikke at jeg forventet noe annet.

Kontrabassen er også ganske dritt, ikke helt krise - men ganske dritt. Kan vel se at den kan brukes i SÆRE tilfeller, men ja nei.

Men jeg må innrømme at det er mange av _elbass_ modellasjonen låter veldig veldig kult, etter noen timers intens skruing med bass pod pro og variaxen føler jeg at jeg har funnet noen veldig kule sounds.

Absoulutt fornøyd med kjøpet sålangt gleder meg til å få prøvd den på litt innspilling og definitivt live!

Endret av Martin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.