Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pocket pod eller liknende


Cissus

Anbefalte innlegg

Har spilt gitar i noen få måneder, og er interessert i noen flere effekter enn det man kan gjøre på selve forsterkeren. Har sett en del på Line 6 sine poder. Ettersom jeg har forstått fungerer disse ved at man kobler gitaren til poden, og poden videre til forsterkeren? Og det fungerer på samme måte som en pedal? (bortsett fra at det ikke er en pedal i seg selv da :P)?

Spørsmålet mitt er egentlig hvorfor ikke "alle" har en form for en slik pod med masse forskjellige effekter, istedet for en haug med pedaler? Ser jo for meg at det har med lydkvalitet å gjøre, men hvor mye dreier det seg om?

Jeg kommer ikke til å orke å sette meg inn i jungelen av pedaler og effekter, derfor hadde en slik pod vært utrolig praktisk til mitt bruk, håper derfor noen i bunn og grunn kan fortelle litt mer om hvordan de fungerer, hva som er "bra", osv. Og ikke vits i å si at "jeg vet det er dyrt, men du MÅ kjøpe den og den til 7 000kr, du kommer ikke til å angre". Er ute etter noe til maks 2 000-3 000, gjerne en god del mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar. Men for mitt bruk, hvor live osv ikke er et tema, vil den funke? Er det like bra effekter (eller tilnærmet)? Og jeg har forstått det riktig om man kobler poden til forsterkeren? Eller funker det bare om man kobler gitaren til poden, også bruker hodetelefoner? Eller begge?

Wehuu, gøy å være grønn!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Podene fra line6 er direktebokser som kan kobles enten til forsterker eller brukes kun med høretelefoner. Et av poengene med en POD er at den har innebygd forsterkersimulator, slik at man kan høres ut som forskjellige klassiske forsterkere i tillegg til effektene som følger med.

Så du burde kanskje tenke deg om og se om du trenger forsterkersimulering, eller bare effekter.

Jeg har en pod jeg bruker hjemme når jeg spiller og et pedalbrett med enkeltpedaler som jeg bruker live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.