Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G og B strengen låter surt?


Pjpolly

Anbefalte innlegg

Gitaren min er 3 år gammel, og jeg har aldri re-intonert den. Det kan jo være årsaken..

Uansett syns jeg det er et herk å få stemt disse 2 strengene, og når jeg endelig føler de er stemt, låter de plutselig helt ræva, oftest i 3. bånd...

Guitardoctor, what you`d say? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren min er 3 år gammel, og jeg har aldri re-intonert den. Det kan jo være årsaken..

Uansett syns jeg det er et herk å få stemt disse 2 strengene, og når jeg endelig føler de er stemt, låter de plutselig helt ræva, oftest i 3. bånd...

Guitardoctor, what you`d say? :unsure:

Velkommen i tastatur-shredde-gjengen!

2 og 3 streng, typisk dårlig inntonering. Hva får deg til å tro at gitaren din i det hele tatt har vært inntonert? Den sluttfinishen mange produsenter utfører i dag, er rett og slett, billig.

Edit: Ok, nye gitarer er kanskje greit nok inntonert, men de er inntonert utifra orginalstrengene (som regel 010 set). Går du opp eller ned i tykkelse, blir det helt feil.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal heller ikke se bort fra at du har et godt øre.

Å få en gitar godt stemt i 2. og 3 bånd på g- og h-streng er ikke lett,

og mange gitarer låter til en viss grad sur i dette området.

Det kan være vanskelig å stemme en gitar slik at den låter 100% både i D-dur og A-dur.

Ja, men med rett intonasjon skal du komme rimelig nære. I hvert fall så nære at de fleste ikke hører at det er "surt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.