Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til Ny god musikk!


flesk

Anbefalte innlegg

I det siste spesielt har jeg hørt omtrent bare på gammel musikk: Beatles, Gammel Genesis, ELP, The doors, Pink Floyd, Deep Purple det meste før 75, 80 altså. Og jeg vet det finnes Mye bra nyere musikk også, men jeg har leter etter noen nye band litt i den duren da. Trenger ikke og være akkuratt likt som bandene jeg har nevnt, men har dere noen anbefalinger til nyere musikk som dere tror jeg kan like? Begynner å bli litt vel mye av Beatles og Genesis (selv om man ikke kan få for mye av det da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fleet Foxes - nydelig pop musikk, med ein deilig melankolsk stemning. Har gitt ut eit album, "Fleet Foxes", som anbefales sterkt.

My Morning Jacket - dette er også ofte veldig melankolsk, og til tider veldig "poppete" av seg, litt som Fleet Foxes, men er meir rocka. Stemmen til Jim James, vokalisten og gitaristen, har fleire gonger blitt samenlikna med Neil Young. Sjekk gjerne ut albumet "Z", som eg meiner er eit mesterverk.

Motorpsycho - dette bandet har vert gjennom så mange musikalske stiler, rock, pop, metall, jazz osv., at det blir vanskeleg å beskrive dei, men kan vel sei at det dei nå spiller er hard rock med beinharde riff av kvalitet. Kanskje Noregs beste band.

The Black Crowes - eit av mine absolutte favoritt band. Tar opp arven etter band som Allman Brothers, Zeppelin, Stones og Grateful Dead. Har huset mange gode og talentfulle gitarister, der i blandt anna Marc Ford og Luther Dickinson som nå er med i bandet (mektig flink slidegitarist), men det er som oftest brødrene Robinson som står for det meste av musikken. Rock på sitt aller beste. Sjekk gjerne ut albumene the Southern Harmony and Musical Companion og deiras nyeste, Before the Frost... Until the Freeze.

The Grand - band frå Oslo som spiller blues/rock innsurret i psykedelia. På sitt beste låter dette MEKTIG.

BigBang - dei aller fleste som bur i Noreg, veit vel eigentleg kven disse er.

The Hellacopters - kryss Kiss, the Stones, MC5 og the Stooges og woaoh..... du har svenskrock 'n' roll på sitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snow er et godt album å begynne med! Spocks er konge!

Men man må se dem live for å virkelig fatte hvor genialt det er! Så dem i 2000 (før Neal Morse ble kristen og ditcha bandet), som support/special guests da Dream Theater spilte på Rockefeller. De spilte fletta av Dork Theater, for å si det sånn! Helt ufattelig knall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.