Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modifisering av gitarer


JesusTech

Anbefalte innlegg

Fant igjen den gamle squier gitaren min som jeg ikke husket att jeg hadde. Trur ikke den gamle greia kan være verdt mer enn ett par hundrelapper maks, så jeg tenkte jeg skulle leike meg den.

Planen var å slipe av den sorte lakken og lakke over den med klarlakk og feste en sort eller lilla plekterplate. Noen som aner åssen jeg skal gå frem for å få fjerna lakken? Bør jeg bruke pussemaskin eller sandpapir? Finnes det lakkfjerner til slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel egentlig ikke så nøye hva du bruker. kan kanskje være lurt å gå for hånd rundt kantene. det kan også være lurt å gå over til finere sandpapir(både hånd og maskin) jo lengre du kommer(på slutten bør sandpapiret være så fint at det nesten bare polerer), da vil du få en glattere og jevnere flate(lakken vil se mye bedre ut), og det er mindre risk for å ta for mye.

har ikke vært borti noe lakkfjerner.. det er nok hardt arbeid som gjelder.. eller å bruke gitaren i 30+ år og ha gjerne grove dongriklær.. hehe..

annenting.. ta av halsen og elektronikken og duppedingser før du begynner.. :) og bruk maskeringsteip.. :)

en kan gjøre mye rart med en gammel gitar hvis du har tid.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn!!! Nå har jeg skrudd i stykker hele greia. Er endelig klar for å stikke til malingsbutikken å finne meg en skikkelig lakk... Tenkte jeg kanskje skulle finne en veldig mørk klarlakk slik att treverket ikke ser så lyst ut. Har funnet ut att jeg kan bruke lakkfjerner i stedenfor sandpapir, så da slipper jeg heldigvis å tulle i timesvis for å få den rein, selv om jeg nok kommer til å gjøre det også. litt av kosen det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp dere en tacostrat å modifiser den da gutter. Kjør på med Wilkinson Trem, DiMarzio, Seymore D eller Barden pickups og til slutt for guds skyld, ANDRE stemmeskruer. Spirzel er fint...

Skal modifisere en nå til høsten jeg..... Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.