Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarlærer i Trondheim ønskes


Papillon

Anbefalte innlegg

Søker gitarlærer bosatt i Trondheim med kompetanse innen akustisk gitarspill. Vil fortrinnsvis spille på stålstrenger-gitar med varianter av folk-musikk som hovedfokus. Er nybegynner, men vil lære fort. Forøvrig er jeg 21 år gammel, gutt, siv.ing.-student, notorisk opptatt av musikk.

Krever ikke noen formell pedagogisk utdannelse, men det er viktig at vedkommende er erfaren på sitt instrument og glad i å lære bort, men viktigst er likevel en solid musikalsk forståelse da jeg ønsker å forstå musikken like mye som instrumentet.

Om du selv kan gi undervisningstimer eller kjenner/vet om kandidater som kan, vær snill og svar på dette emnet eller send meg en pm.

Takk :)

Endret av Papillon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsåvidt nok erfaring innen gitar, men ingen spesialisering innen akustisk gitar - heller omvendt, da jeg veldig sjelden har spilt akustisk i nevneverdig grad.

Har flere navn som jeg kan foreslå, men för jeg gjör det er det greit å vite litt om hva du kan tillate deg selv å betale samt hvor ofte du vil ha timer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være noe kravstor, hehe.

- Ønsker ukentlig eller annenhver ukentlig undervisning. Klokketime.

- Start over nyttår.

To grunner til at jeg kan komme til å foretrekke en "ufaglært" lærer (nr. to basert på forutinntatthet):

- Billigere.

- En gitarist som ikke er trukket gjennom årelange musikkstudier og drevet med pedagogikk har oftere et friskere og mer lidenskapelig forhold til musikk. Jeg vil prøve å styre unna litt av den kjedelige inngroddheten som muligens preger deler av musikkskole-Norge. Dette er selvsagt urettferdig av meg å hevde.

For å være mer spesifikk; om grunnen til at en gitarlærer er høyt priset er at vedkommende har studert pedagogikk ved Boston University of Fine Arts og Musikkonservatoriet i Wien, er jeg mindre interessert (kanskje om han har studert i Wien, lol).

Enda mer spesifikk. Jeg er student, pris er viktig, har ikke mulighet til å betale mye. Hva er dyrt? 200,- timen er i mange tilfeller en fornuftig pris. Jeg vil også nevne at det kan være morsommere å ha meg som elev fremfor nok en åtteåring.

Takk for svar The Euphor, foreslå gjerne navn om de skulle matche min uforholdsmessige kravstorhet. Kanskje også i motsatt tilfelle, moderasjon er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic, men det høres ut som om du kan jævlig mye om flinke folks problemer, til å være kun en student? ;)

Å si at man leter etter en lærer som ikke er pedagogisk er vel litt av noe toskeri. Evne til å lære bort = pedagogikk.

Det er helt korrekt, men man kan være pedagogisk dyktig selv om man ikke har studert pedagogikk og/eller didaktikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for pm The Euphor. Skal forhøre meg.

200,- er definitivt ingen ågerpris nei. Kanskje vanskelig å gi noe absolutt svar på dette, men hva er "vanlig" timespris hos, la oss si en dyktig gitarlærer? Hva må jeg regne med å betale hos gutta du refererte til Euphor? (Hvor mye tar du for en typisk undervisningstime?)

Og så til Kjutte. Jeg mente vel bare å si at det finnes gode gitarister og pedagoger uten formell lærerutdannelse, og at de kanskje er noe lavere priset nettopp av denne grunn, sukk. Var ikke meningen å spytte deg m/fler i ansiktet.

Edit: Og der knep Audun poenget mitt. Bra!

Endret av Papillon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen år siden sist jeg ga timer privat. Jeg brukte å ta 250,- for en klokketime, det var stort sett fordi jeg hadde så lite penger i starten at 250,- var mer enn nok. Men også fordi at jeg ikke synes det skal koste en formue å läre mer om noe du er interessert i. :) I dag aner jeg ikke hva jeg ville tatt, avhenger av hvor mange andre elever jeg hadde, og om jeg måtte kjöpt inn utstyr/leid lokale for å få det til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen du leter etter heter Stig Nergård. Han har sluttet med privat undervisning, men han tok 200,- for 45 min. Han underviser på tre45 i dag, og det er mange andre som underviser der og, men det er han du skal ha. Han er helt overlegen, og han kan lære bort alt du kan tenke deg. Litt snodig kar tidvis, men på gitar er han et geni. Sjekk ut Tellus Requiem på Myspace for å sjekke ut gitarspillet til fyren. Helt vilt. Nå spiller han ikke bare dette, men han er nærmest en komplett gitarist. Jazz, fusion, flamenco++... You name it, og han nailer det.

Han spiller av og til på Macbeth i byen på helgene sammen med en kompis. De kaller seg Blond og Forutsigbar. Sjekk han ihvertfall ut. Han er helt rå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.