Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


foglest

Anbefalte innlegg

Jeg vet at dette er en sak alle spør om, og alle svarer at det er en individuell sak med tips til gitar valg, men jeg skal kjøpe el-gitar snart... Og jeg vil ikke det skal være noe spesielt dyrt, men jeg trenger hele pakka: Gitar og forsterker og annet nødvendig utstyr.. jeg vil ha sånn tøff lyd også... Så.. Noen som har tips, eller tilbud??? Akkuratt nå spiller jeg akustisk, og spiller hver eneste dag... Har gjort det i lange tider, og liker det... Men ønsker som sagt El-Gitar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Riktig som typen med Hendrix-bildet over her sier, hva forbinder du med tøff lyd:

Lager en bitteliten referanseliste (sikkert full av feil, men den er veiledene ;-) , kanskje kan du se hvilken type musikk det er, hvilket instrument de benytter, for så å lete etter en billigere motsats til de nevnte gitarene)

Dire Straits lyd : (oftest lyden av en Strat, med "bittelitteran" fuzz på

Black Sabbath : (Gode gamle riff fremført på en Gibson SG)

Radiohead for den saks skyld (Telecastere nesten all the way (før de ble snåle) )

Guns N' Roses (Les Paul)

Metallica (Mye rart ifra Gibson til ESP, men oftest humbuckere i aksjon)

Malmsteen (BARE Stratocaster)

Iron Maiden (Diverse varianter av Strater, i senere tid også Les Paul)

AC/DC (Gibson SG)

Vai og Satriani (egne signaturutgaver fra Ibanez)

Dream Theater (Ibanez i tidligere tider, og egen Musicman signatur i disse dager)

Det finnes mange billige motsatser til mange av disse modellene, men til e viss grad får du det du betaler for. Mitt ekspertiseområde er ikke billiggitarer (selv om jeg må spille Samic i ferien :evil: ), kan bare si det som er nevnt tusen ganger på dette forumet. Prøv flere gitarer, og finn en hals du er fornøyd med. Utseendet er ikke det viktigste, men kan være drivende. Selv jeg som selvutnevnt Fendermotstander startet med en strat kopi... (kanskje det er derifra det hele kommer?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal du bruke BTW?

Hva er BTW??? Jeg kan ikke si at jeg spiller noe spesiell musikk.. Jeg spiller alt.. Det er derfor det er så vanskelig... Jeg spiller Limp Bizkit, Alan Jackson, AC/DC, Garth Brooks, CCR, DDE.... hehe... som sagt ALT.... Men jeg vet jeg må finne noe som passer meg, så jeg vil bare høre tips og tilbud, viss dere har da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ha sånn tøff lyd også...

Og hva forbinder du med det?

Tøff lyd kan være så mye... Men det er lite vits i å kjøpe en el-gitar, som du bare plugger rett i et anlegg eller noe, for da blir det jo nesten vanlig lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også Fatstrat konseptet, eller HSS (Humbucker - Single Coil - Single Coil) som det også kalles, kan være interessant for deg. Kramer har flere billige gitarer av den varianten (mange strat kopier) De er absolutt gode å spille på, billige med tålbar elektronikk til den prisklassen å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kramer er vel greie gitarer, men har ikke noe erfaring med de selv.

Uansett, et smart tips er kjøp brukt!

Om du er fersk og ikke helt er inne i hva du har behov for osv. så er det like greit å kjøpe noe brukt ettersom du får mye mer for pengene.

Da kan man f.eks. få seg en gitar til halvpris som faktisk ikke er så verst, og man har heller ikke gjort en enorm investering om man skulle få lyst på en annen gitar seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.