Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy fra pedaler (noisegate ....)


Wylde Thing

Anbefalte innlegg

Hei og hå.

Jeg har lenge merka meg at 5150 ampen støyer noe voldsomt når vrengkanalen er aktiv, ikke sinnsykt mye, men nok til at det er for mye.

Hvordan forklarer man hvor høyt det er? Ja, så høyt at man merker det i monitor på lydsjekker o.l. MEN, poenget var .

jeg prøvde å koble vekk min ISP Decimator ( som skal fjerne støy, ) og da ble faktisk støyen borte. men da feeder det jo selvsagt litt mer også suser det litt mer.

Jeg kobla tilbake ISP en og fant ut at den slutter å støye dersom den går på bare batteri. Det vil vel kanskje bety at jeg har en for dårlig strømforsyning?

eller at det er noe galt med decimatoren.

Jeg bruker en standard BOSS adapter u/ Jord.

Jeg bruker forøvrig også 4 andre pedaler på samme strømforsyningm, men de går gjennom effektsløyfa (boost, chorus, delay og reverb) og de støyer ikke. I tillegg har jeg en tuner som står mellom gitar og noise gate.

Altså Gitar>Tuner>NoiseGate>5150

effectsend>Boost>delay>reverb>chorus>Effectreturn

Må presisere at det bare støyer mye på vrengkanalen og støyen er av klassisk type 50Hz/sus.

litt rotete men velvelvel, det er seint på kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører det vel ikke når du ikke spiller? Bytt til cleankanalen når du ikke spiller... :P

Jeg opplevde aldri støy som noe problem da jeg hadde 5150 og 6505, og jeg brukte ikke noisegate.

Men ja, en slik strømforsyning på pedaler som er foran ampen vil nok gi endel støy. Merka det selv før jeg kjøpte Cioksen, da brukte jeg bare batteri istedet på de pedalene som ikke var i loopen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men noen som veit om det hjelper med en bedre strømforsyning? eller skal jeg rett å slett bare gi faen og bare bruke batteri live på noise gaten? det er kun den som lager støy. Ironisk nok.......

Ironisk nok ja :lol:

Opplevde noen stygge støyproblemer med en phaser pedal, men en Cioks Schizophrenic strømforsyning med isolerte utganger fikset biffen i det tilfellet i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du kan prøve å åpne pedalen, skru av mutteren til input/output og skrap vekk litt lakk slik at det blir skikkelig kontakt mellom gods og mutter(sett gjerne på en sprengskive om du får plass).

Har opplevd før at dette har skapt problemer med støy, men det var på EH pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.