Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

leslie.. hva er best?


Thorris

Anbefalte innlegg

Hm... Marshallkasser som snurrer! Må være et syn.... Også alle kablene som vrir seg da, hehe (eller et vell av slitte glidekontakter etter en stund). Uansett, her er noen som lager lignende saker: http://www.motion-sound.com/products Noen liker det, andre synes det er kun originale Leslie kabinetter som gjelder. Men som gitar-effekt for å opprettholde en "chorus-fri" sone vil nok dette gjøre jobben. Apropos lasagne med tacosmak (skjønner metaforen) Flygel med leslie er jo også tøfft (vaer det på Meddle-skiva til Floyd, tro?) Det er jo kanskje lurt å bruke det bare som effekt avogtil, særlig på full fart. Selv bruker jeg følgende oppsett (med Mesa Revolver på sakte fart mesteparten av tida): 1 "tørr" Budda SD30 12" combo med ekstra 2x12" cab. Denne tapper jeg via slaveutgang til amp nr2, for tida en (cleankanal) Budda SD18 med Binson Echorec i loopen (hvis den ber om hvile, trøst og pleie kan jeg finne på å bruke TC Nova Reverb med mye predelay eller Reptile+Replica (sammen) fra T-Rex) dette for å ha en lyd som differensierer seg litt fra den tørre ampen. SD18 driver kun Revolveren. Jeg sørger for å balansere ut disse to amp-oppsettene slik at ikke effekten tar overhånd. Det er mer enn nok "stereo" for meg, uten at dingser og duppeditter stjeler attakk fra gitaren min. Med revolveren i full fart får jeg da en nydelig "3-dimensjonal" tremolo effekt som er vanskelig å etterligne, selv om dette skulle gå via PA. Det "blør" nok inn i andre scene-micer til å gi en ganske morsom effekt. Og i sakte modus blir f.eks. vrenglyd med Les Paul skikkelig panser uten at det høres ut som om jeg dusjer (bzzzzz-lyd/humle i fyrstikkeske)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare en tysker som kan finne på noe sånt? Tanken er jævlig morsom, men sikkert problematisk å spille med på Danskebåten i frisk bris. Hehe, dette er helt sikkert tysk oppfinnelse - de er ofte mer opptatt av hva de kan bygge, mer enn hvorfor. Det verste er at det virker - på et vis. Noe for Spinal Tap!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.