Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikk høyde på strat


hedda

Anbefalte innlegg

Hvor høyt har dere mikkene på stratene? Og har dere forskjell på høyden på bass siden vs tremble siden? Altså forskjellig høyde på pickupen oppe og nede sånn sett.

Har en Clapton strat med vintage noiseless pickups, og jeg leste at det var anbefalt å mikkene lavt, så jeg tenkte jeg skulle prøve å sette de ned i dag. Men jeg lurte på om dere hadde de forskjellig på tremble vs bass siden, eller har samme høyden på hele mikken.

Håper dere forstod spørsmålet.

Endret av hedda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På strat pleier jeg å kjøre bridgepickupen høyt nok at jeg får litt ordentlig grit og output. (ikke altfor høyt riktignok)

Så balanserer jeg neck i forhold til volumet på bridge, for så å sette mid rimelig lavt. Liker 4. posisjon med mid satt lavt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viktig og ikke ha dem alt for høyt heller da.. med tanke på at magnetene kan svekke sustainen.

personelig stiller jeg bridge PU'en først perfekt, og deretter setter jeg høyden på de andre så de spiller like høyt som bridgen ;)

det med forskjell på treble og bass siden har mye med ossen pickup du har.. tror det er lurt for deg med clapton noisless, at du har dem ganske likt.. siden de er ganske trebly fra før ;)

Endret av Thorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med forskjell på treble og bass siden har mye med ossen pickup du har.. tror det er lurt for deg med clapton noisless, at du har dem ganske likt.. siden de er ganske trebly fra før ;)

Men har dere forskjellig høyde på hver pickup på bass delen og tremble delen? Eller har dere lik høyde opp og nede på de?

se een gang til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.