Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforsterker til en nybegynner på "gutterommet"


jonarve

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

For å gjøre en lang historie rundt skam for å ikke spille gitar og drive et gitarforum kort.. Etter tips fra Henrik har jeg omsider bestilt meg en bassgitar av typen G&L Tribute L-2000.

Neste steg nå blir å anskaffe en forsterker. Jeg er rimelig grønn i forhold til å gi en god kravspesifikasjon, men vet i alle fall følgende:

- Den skal brukes på "gutterommet"

- Den bør ikke koste mer enn et par-tre tusen (lar meg høyst sannsynlig overtale til å bruke noe mer om det er nødvendig)

- Bør ha en akseptabel WAF :)

Gi gjerne en lyd dersom det er andre ting jeg/dere bør vite :) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefalen en Ashdown MAG-C410t-300 combo ( Ashdown MAG-C410T-300 Combo 4x10 307W combo m/ horn Evo II - kr.4.495 : Evenstad Musikk-Distribusjon AS, Musikkutstyr på nett!

Kjøpte denne for ca 1 måned siden, og den låter bare bedre og bedre. Den har kjempegod trøkk, og herlige lyd.

Selv tenkte jeg at jeg ikke skule bruke mer enn 2-3 tusen kr, men etter jeg prøvde ulike forsterkere i ulike prisklasser, satser jeg heller på noe skikkelig som jeg kan bruke på mer enn bare gutterommet.

post-7315-125914406512_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke skal øve uten PA med en veldig hardtspillende trommis kommer man veldig langt med Roland Cube30B. Har du lyst å bruke litt mer så ligger 100W-varianten på rundt 4 tror jeg. Den har noe mer funksjoner som støtte for eksternt kabinett, balansert XLR-utgang, tunerutgang og et par fler forsterkersimuleringer, men begge låter veldig bra :)

edit: ser nå at Cube100 går for 3990,- hos 4sound, men fant lite av den på finn, så kan jo tenkes at du heller bør søke rundt på finn enn å høre på tipsene mine :)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert knallfin, uten at jeg har prøvd den selv. EBS går vel for å være ganske bra greier.

Må også advare ang. forslaget til trond. Ikke finn på å kjøpe den ampen uprøvd. Jeg synes den låter udefinert, grøtete og ikke spesielt bra, og jeg vet mange bassister er enig med meg. Når det er sagt er det også opptil fler som liker den, men det er fortsatt en veldig elsk/hat-amp som må prøves før man kjøper den. Jeg ville heller kjøpt en Cube30 e.l.

Ang modelleringsforsterkere kan man også sjekke ut Line6 sine, og Hartke sin kickback-serie skal vel heller ikke være helt bak mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.