Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

beste forsterker til 5-6000??


Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

siden du spiller metal så kan jeg anbefale Randall rg100sc. jeg har hatt en slik selv i et år ca og er VELDIG fornøyd med den.

å den spiller SINNSYKT høyt. trenger ikke skru mye på potmeteret før trommehinnene tar kveld. hehe

prisen ligger på ca 5500 kr.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hva er poenget med at det absolutt skal være så jævla høyt?

burde ha skjønt det. en eller annen besserwisser skal prøve å sette alle på plass. uansett. metal skal da være høyt. vil han spille høyt så la han spille høyt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da lurerer jeg på...hvis han vil ødelegge øra til andre andre...skal han få lov til det? Det er jo en tynn linje å balansere hvor høyt du kan spille på en scene liksom (nå snakker vi ikke station turnerer her). For høy scenelyd og man dreper tonen ut, samtidig som man er med på å høyne lyttevolum på scenen...vond sirker

når det gjelder øvelokale...du skal ha RIMELIG svært øverom før du trenger å ha 100W. Selv har jeg 40W og det holder i massevis. Da kan jeg itillegg kjøre den ganske høyt og hard og få den til å låte ENDA fetere...uten at det er uhordelig høyt.

For jeg isier bare en ting...pass på hørselen deres.

En annen ting også...jo sterkere dere spiller jo mindre detaljer får dere med dere...alt blir bare en krøll og forvrenging inne i ørene deres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig er hvor lavt forsterkeren kan spilles med bra lyd en av hovefaktorene jeg har lagt vekt på når jeg har sett etter ny amp. Jeg blir ikke imponert av 350W stack bare for moro.

Under 100W rør og maks 100W transistor burde da holde for de fleste..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fint at noen endelig innrømmer det ..

Folk som skal spille høyt spiller aldri bra :D hehe ..

Seff , noen mener det er gøy å få lov å cranke skikkelig på nå og da , men å kjøpe en amp etter hvor høyt den spiller er kvalmt nesten..

Nilsefix

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakkars gutt da. Her spør han om et spørsmål, også begynner folk å diskutere hvorvidt man skal spille høyt eller ikke...:) Uansett, jeg ville ambefalt deg en Marshal 250DFX, Randall ett eller annet med 2x12 100W, eller den jeg har: en Line 6 Psider 112 (funker bra for meg, og den har kuuul vreng. Nesten litt Vai og Satch vreng)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hva er poenget med at det absolutt skal være så jævla høyt?

burde ha skjønt det. en eller annen besserwisser skal prøve å sette alle på plass. uansett. metal skal da være høyt. vil han spille høyt så la han spille høyt.

Er du helt klin idiot... Hvordan tror du lydbilde på scene og ut i salen blir hvis du har gain på 10 og volum på 10...

Div. konsekvenser som oppstår...

-Du overdøver de andre.

-Skaper dårlig lydbilde(om noen år plages du av øre sus)

-Lydteknikker sitter og surmuler pga ditt lydnivå på scene..

Tro meg, dette har jeg opplevd noen ganger... Det blir slittsomt og spille hvis alt av amper er på for høyt vol... På scenen skal amp og monitor volum være passe høyt sånn at lydbilde på scene blir bra samt. at lydbilde ut blir bra...Hvis ikke blir det helt for jævli.

Samma f... hvilken musikk stil du spiller så må man tenke på lydbilde og lydnivå... Man blir ikke bedre og spiller som Van Halen fordi om at man flytter fjell med lydnivået man spiller med...

Her ble det sikkert mye rot.. men men...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Da lurerer jeg på...hvis han vil ødelegge øra til andre andre...skal han få lov til det? Det er jo en tynn linje å balansere hvor høyt du kan spille på en scene liksom (nå snakker vi ikke station turnerer her). For høy scenelyd og man dreper tonen ut, samtidig som man er med på å høyne lyttevolum på scenen...vond sirker

når det gjelder øvelokale...du skal ha RIMELIG svært øverom før du trenger å ha 100W. Selv har jeg 40W og det holder i massevis. Da kan jeg itillegg kjøre den ganske høyt og hard og få den til å låte ENDA fetere...uten at det er uhordelig høyt.

For jeg isier bare en ting...pass på hørselen deres.

En annen ting også...jo sterkere dere spiller jo mindre detaljer får dere med dere...alt blir bare en krøll og forvrenging inne i ørene deres.

Takk The muthn... Du fikk meg til å komme på noe mer...

Når dere øver er ikke lurt å spille høyt som Themuthn sa...Du sjuler feil, det er det eneste.,...

HVis du øver lavt så hører du hvis noe ikke er som det skal være...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men for faen da, skjønner dere ingenting? Høyt volum er jo det eneste opprøret som er igjen i rocken! Ellers sitter jo tanta til beate og fanden og hans oldemor og hører på alle mulige versjoner av hva som helst som liksom skal kalles rock. Nå er det slik at enkelte uttrykksformer krever høyt volum, om det så bare er for å skremme tanta til beate og fanden på flatmark, så er det da ihvertfall noe!

Og han spurte vel for pokker ikke hva dere mener om at han skal spille høyt eller ikke, han spurte om hvilken amp han kunne få for 6 laken, som kan spille høyt, og jeg svarer: En brukt 5150-combo kan du kanskje få til den prisen hvis du er heldig. Fin cleancanal, massiv vreng med masse bunn.

OG DE SOM IKKE VIL HA ØRA SINE ØDELAGT KAN FOR FAEN GÅ HJEM!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det sånn...det rocken krever mer ENERGI enn høyt volum. Det er ikke snakk om at man skal spille _lavt_ bare at man skal begrense seg litt og faktisk samarbeide med de andre musikerne og evnt lydmann for å skape en fet pakke til publikum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Siste aktive tråder

    • Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å feilsøke. Lån en annen mic og prøv. Om det så er en standard 58 eller så, bare det er en du vet funker. Da får du i hvert fall evt luket bort mikken og/eller lydkort som problem. Prøv også med annen kabel. Hvis det ikke er noen forskjell da, må du inn i innstillinger på lydkort og garageband og se.
    • Gjør mine første spede forsøk med opptak fra mikrofon, men opplever mye støy. Noe jeg gjør feil, eller er det rett og slett en "defekt" mikrofon? Mikrofon er en brukt MXL 770 kondensatormikrofon. Lydkort er et nytt Focusrite 2i2. DRW er Garageband (iMac). Lydkortet ser ut til å fungere som det skal, og ja jeg bruker 48v. Uten det er nivået veldig lavt, hvilket indikerer at det ikke er noe feil med lydkortet. Mikrofonen har -10db funksjon, og den fungerer = redusert nivå når jeg vender over til -10db på mikrofonen.  Når jeg spiller inn fra gitarkabinettet (mic ca 10 cm fra kantoppheng på ht-element) får jeg egentlig tilstrekkelig nivå med gain på lydkortet ca kl 10:30 - 11:00.  Men ved tale/"sang"/akustisk kommer det (for mye) støy fra mic da jeg må ha gain på ca 12:00+ for å få høyt nok innspillingsnivå.  Støyen er jevn sus, som gradvis øker med gain. Ingen brum, pops el.likn - kun sus.  Har ingen annen mic å sammenlikne med. Er det noen innstillinger i Garageband jeg har oversett (er "amatør på dette), eller....? Tips/inspill mottas med takk 🙂
    • Laney er relativt billig og veldig bra, jeg har brukt en GH50 som funker helt supert. Med en 4x12 eller to mangler det ikke noe på volum i alle fall. Det meste av vreng har gått på pedaler, har bare skrudd en halvskitten Malcolm-lyd på ampen. Når det er sagt låter det selvfølgelig veldig fett med en Orange e.l., lånte en OR50 en stund, men jeg kunne ikke rettferdiggjøre prisen når Laneyen var såpass bra   Når vi har reist uten amper står det som regel en Marshall av noe slag på scenen og det er 100% kurant det også. Det er en liten trend gående for spesielle/dyre amper i stonermiljøet, men de aller fleste kjører nok på hva som helst av gamle røramper.   På brettet har jeg wah-boost-fuzz-phaser-digital delay. Fuzzpedaler er en svær jungel å gå seg vill i, men på Youtube får du en god ide om hva du kan vente deg. 
    • Det er relativt stor forskjell på Ibanez sine tidlige kopier av Gibsons og senere utpå '70-tallet. De laget også som nevnt her, både billige og litt dyrere modeller. Typisk har vel de billigere påskrudd hals, og det vil jo gjenspeile seg i prisen man kan forvente å få. Nå ser jeg stadig vekk Ibanez Gibson-kopier til fantasipriser, også de med bolt on hals. Det beror nok på myten om at Ibanez (og Greco, Burny o.l) laget like gode eller bedre gitarer enn Gibson på '70-tallet. Det kan kanskje stemme i noen tilfeller for de dyreste Japanske kopiene, men her til lands er det nok de billigste variantene det ble solgt desidert mest av.  Også som nevnt over her; gode, detaljerte bilder av den aktuelle gitaren vil være veldig nyttig i forhold til å kunne anslå noe som helst ang. verdi.
    • Det ligger nok mye der ja, og ser man på Fender, har tilsvarende skjedd der.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.