Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The captain has left for lunch - Johnny Palms


davidsen

Anbefalte innlegg

Tja- G13 har vel Beatles brukt opp som startakkord, men artig at dere tør..

Synes dette låter veldig bra, men selv om jeg liker stemmen på hovedvokalen, synes jeg at jeg hører litt autotunepreg. Har jeg rett, så vil kanskje et par knepp ned på det hjelpe. Samtidig er vokalen litt for "resiterende", synes jeg. Det er noe vokalisten lirer av seg, som en innøvd frase. Det er mulig det skal være sånn. Totalt sett var det stas. Savner litt mer liv, litt mer uttrykk. Slikt er vanskelig.

Ikke meningen å være så negativ, har lyttet kun en gang, og håper at kritikken oppleves meningsfull. Det var det det var ment som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja- G13 har vel Beatles brukt opp som startakkord, men artig at dere tør..

Synes dette låter veldig bra, men selv om jeg liker stemmen på hovedvokalen, synes jeg at jeg hører litt autotunepreg. Har jeg rett, så vil kanskje et par knepp ned på det hjelpe. Samtidig er vokalen litt for "resiterende", synes jeg. Det er noe vokalisten lirer av seg, som en innøvd frase. Det er mulig det skal være sånn. Totalt sett var det stas. Savner litt mer liv, litt mer uttrykk. Slikt er vanskelig.

Ikke meningen å være så negativ, har lyttet kun en gang, og håper at kritikken oppleves meningsfull. Det var det det var ment som.

Tusen takk for din tilbakemelding, og den er i aller høyeste grad meningsfull. Jeg er enig i det du sier vedrørende vokalen (som er faktisk undertegnede), og jeg ba "lydteknikeren" (et annet bandmedlem) spesifikt om å sminke på vokalsporet. Du skjønner sikkert at jeg ikke er dritgod til å synge akkurat :P.

Er også enig i dine tanker vedrørende mangel på liv og utrykk, noe som kanskje hadde blitt bedre om vi hadde spilt dette inn "live" i studio fremfor ett og ett instrument slik vi har gjort nå.

Når det gjelder åpningsakkorden er det som du riktig påpeker samme akkord som Beatles' A hard days night, bare at vår går i E. Jeg synes det er litt for galt at et band skal ha "copyright" på én enkelt akkord, selv om denne G7 sus4* har blitt en signatur for A hard days night.

Beatles har også flere andre spesielle åpningsakkorder som feks Eaug5 (Oh darling) og Am6(maj7)/E (All I've go to do) som også har blitt en "signatur", men _jeg_ synes som sagt der er litt synd hvis et band skal ha "copyright" på disse. Når det er sagt har jeg ingenting i mot at folk kobler Beatles med denne låta :)

Men ellers er jeg enig med deg, og nok en gang takk skal du ha for dine kommentarer og tanker vedrørende låta!

* det er hverken en 3'er, 9'er eller 11'er i hverken vår eller Beatles sin akkord. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.