Web Analytics
Jump to content

Metalheads, folkemusikkere og VIKINGER SE HER!

tvkmetal
 Share

Recommended Posts

Hey, vi er et viking/kvade/folke - metal band fra asker som søker medlemmer!! Bandet heter Stjòrn (grovt sett, Bibelen på norrønt). Vi har allerede noen låter som venter på å spilles. Musikken vår låter som en kombinasjon av Metal som i; Black Metal og litt Døds-Metall sammen med Folkemusikk, Viking temaer og rolige breackdowns med ren og flott kvading.

Dette er et stort prosjekt som er seriøst og som krever en del følelser som feks humor og aggresjon. Bandet består av Eirik (aka Erkeskjelett Kladd Barton) på bass og studio keyboards, Tord (aka Skaldagrim Hammiltonson) på gitarer, lut og ukulele og Ammar på vokal (aka Amon Ammar). Vi er alle 1992 kullet men alder/kjønn har like lite å si for oss som om det regner midt i stillehavet, så lenge du er innstilt og har humor for noe alternativt.

Vi søker 2 fiolinister som kan holde tritt med høye tempoer. Fioliner/feler er en viktig del av Stjòrns reportoar. Vi søker også en evnesterk klaverist som kan spille keyboard og en trommis som kan holde tritt med tempoer der selv Thor hadde slitt å holde følge. Vi trenger også en rytme gitarist som er stødig på takt og tempo og samtidig kan bidra med cruchy rytmer.

Bandet holder som sagt til i Asker. Her er det mulig å få band lokaler men det krever at medlemmer finner et tidspunkt som passer alle. Dersom du er interrisert, og har det som kreves (og et månedskort) skriv her.

Mvh Stjòrn! :D

Edited by tvkmetal

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• høres ut som om du klipper av strengene på et vis. tipper det enten har med at du låser de dor stramt, eller at tuneren har en liten feil, der kanten strengen er bøyd rundt, har en defekt/er for skarp. ja, du skal kunne bende med .009 streng.
    • Tynne strenger er generelt lettere å bende. Kan være en "feil" på tuneren, som juzzi foreslår. Hvis du er komfortabel med et skrujern kan du bytte om på tunerne på E og H-strengen og se om det hjelper. I så fall er det nok tuneren som har en skarp kant eller noe. Jeg skjønner heller ikke helt hva du mener med at du vrir toppen til den klikker, men jeg antar at det er låsbare tunere du snakker om. Jeg har lite erfaring med slike.  
    • Ikke helt sikker på hva du mener med at du 'vrir toppen av den til den klikker', men det høres ut som det er en type låsbare stemmeskruer ?  Hvis strengen alltid ryker samme sted høres det ut som det er noe 'røffe kanter/slitasje' på stemmeskruen ...   
    • Elsker fargen på den her.
    • Tittelen sier vel sitt... Er nybegynner og øver på Californication soloen. Der skal man bøye en helnote på bånd 14 på den lyseste strengen. En ting er at det er vanskelig syntes jeg. Men hvorfor ryker alltid strengen og alltid ved tuneren? Det er Grover Rotomatic tuners som skal være bra sier folk. Gjør jeg noe feil når jeg setter i streng? Jeg vrir toppen av den til den klikker, så skrur jeg stemmeskruen slik at hullet peker nedover halsen, fører strengen inn, bøyer den halvveis rundt tuneren og strammer. Jeg spiller med .009 strenger. Kan disse være for tynne for å få til den benden?   Hilsen Kristoffer
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.