Web Analytics
Jump to content

Guns 'n Roses - Dont Cry, chorus

Recommended Posts

Hei. Prøver å lære meg Guns 'n Roses sin "Don't Cry" på gitar nå, og har selvsagt lyst å lære meg den så godt nok som mulig. Fant en fin tab som jeg nå følger: "http://www.ultimate-guitar.com/tabs/g/guns_n_roses/dont_cry_tab.htm", men er ikke helt enig i hvordan den spilles her. Derfor supplementerer jeg med denne youtube-filmen av sangen;

, og her vises det sånn passe godt hvordan sangen spilles. Problemet derimot kommer i chorus av sangen, på 1:04 - 1:10 omtrent, vi følger den nederste gitaren, på riffet med en liten slide. Det jeg tror det er, er en slide fra fret tre - fret fem, b-strengen, pull-off fra fem tilbake til tre, og så blir det veldig grumsete for meg. Særdels med den lille raske skalaen (?) som kommer rett etter sliden. Det høres veldig fint ut på filmen, men jeg har problemer med å kopiere det. Blir ikke lettere av at det faktisk er to gitarer som spiller samtidig, og at det hele går meget fort.

Så da lurer jeg på om det er noen av dere gitarentusiaster der ute som kunne ha hjulpet meg om å transcribe dette? Har lett høyt og lavt etter en "skikkelig" tab til chorus på denne sangen, men virker som at folk flest er mest interessert i å lære seg verset og soloen :\

På forhånd takk for all hjelp! :)

- Christian

Edited by skaarj