Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

KISS til Norge i 2010!


Hallstein

Anbefalte innlegg

Det der er en teori, men min og andres er altså at hvis billettene var noe rimeligere ville salget økt betraktelig. Det bor relativt mange folk like i nærheten av Trondheim som ikke har lange biten å kjøre eller som lett kan benytte tog/buss til et slikt arrangement.

Dette er ikke tatt helt ut av løse lufta - 90% av de jeg kjenner som vurderte den konserten, droppet den grunnet prisnivået og tilhørende lave forventninger. Og det er ikke folk med spesielt dårlig økonomi heller - folk i 30-50 åra har jevnt over ganske grei inntekt.

At flere hadde dratt hvis billettene var billigere er en selvfølge synes jeg. Men poenget mitt var egentlig at i forhold til resten av turneen så langt, er ikke 10 000 så dårlig som folk prøver å få det til, spesielt for en liten by som Trondheim. Jeg har gått gjennom et par av de arenaene de har spilt den siste måneden, og de fleste rommer ca. 12 000, og i følge diverse nettsteder, var de ikke utsolgt, og da er det snakk om mye større byer enn Trondheim.

Jeg var i samme situasjon, de fleste jeg kjente som hadde tenkt å dra, dro ikke, til og med de jeg dro med til Oslo for to år siden, giddet ikke å dra på KISS, når de spiller et kvarter fra huset deres. Vi ble litt færre men det gjorde ingenting for meg. Når man drar på konsert, er det nok av svette armhuler og folk som er dritings uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gene og Paul er ikke rockere men forretningsfolk.

Feil, de er rockere OG forretningsfolk ;-) Og hva er galt med det? Bedre enn å være rockere og dophuer....

Tro det eller ei, men Kiss leverte en veldig bra konsert i Trondheim, som slo 1999-konserten langt ned i støvlene. På det tidspunktet var Kiss på et lavmål, med Ace og Peter dessverre med helt annet fokus enn å spille i Kiss. Lik det eller ei, men dagens Kiss med Tommy Thayer på lead gitar og Eric Singer på trommer er trolig Kiss på sitt beste siden midten av 70-tallet. Tight, fokusert (men avslappet) og med et herlig trøkk!

Nå gleder jeg meg bare til Vallhall i morgen kveld! Litt bekymret for lyden inne i den store blikkboksen, men fest blir det uansett :-D

Endret av steinp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeldelser av Kisskonserter handler ofte forbausende lite om selve konserten. Hovedfokuset er som regel 1) Den "kyniske" kommersialismen og 2) Anmelderens egne generelle (vanligvis negative) oppfatninger om Kiss.

Angående Dagbladet-anmeldelsen så blir det bare for dumt å sende en åpenbar Kiss-hater til å anmelde en Kisskonsert. Når så journalisten i tillegg ikke har yrkesstolthet nok til å gjøre et forsøk på en saklig anmeldelse så blir det bare patetisk.

Jeg synes konserten var helt fantastisk, synes bandet var i storform, og et lite hakk bedre enn i Trondheim, både musikalsk og humørmessig. Lyden var derimot mer grøtete, noe som i hvert fall delvis kan tilskrives de akustiske forholdene i Vallhall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror neppe det er snakk om at folk "hater" bandet her..

Noen av oss vokste opp med 70 talls versjonen av kiss og mistet interessen på 80 tallet (av ganske forståelige grunner) Noen hang med i mange år ennå, men ble ganske mett av den rullende pengemaskinen som ble promotert som "kiss"

Noen vokste opp med 80/90 talls versjonen av kiss og synes det de får i dag er omtrent det samme de fikk den gang - fair enough. Helt uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da også sies at Kiss var en rullende pengemaskin på 70-tallet. De gutta skjønte det tidlig.

Den gang var det vel manager Bill Aucoin som stod for mange av forretningsideene, mens bandet selv konsentrerte seg mer om musikken, kanskje? Nå er det mulig at det er på grunn av at jeg har blitt eldre, men de hadde definitivt mer "magi" den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da også sies at Kiss var en rullende pengemaskin på 70-tallet. De gutta skjønte det tidlig.

Det er godt mulig, men i Norge fikk du ikke kjøpt eller påtrykket en tøddel av den pengemaskinen om du aldri så mye ville ønsket det - jeg kommer tilbake med en mer omfattende forklaring på akkurat det i en blogg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.