Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

KISS til Norge i 2010!


Hallstein

Anbefalte innlegg

Hørte det ljomet i Crazy Nights her oppe på Byåsen i stad (ganske nærme lerkendal i luftlinje)..Sikkert god stemning :)

Med fare for å virke negativ her. Crazy Nights med masker blir bare litt feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har aldri vært noen utpreget fan, men valgte å dra uansett i går. Det er jeg glad for, ble meget positivt overasket, var en knallkonsert og opplevelse.

Kiss var akkurat som jeg hadde håpa på, masse klassikere og et herlig harry show! En meget god konsertopplevelse:) Ok lyd der jeg sto, og arrangementet var bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at billettprisen har blitt høyere de siste årene har en sammenheng med at ingen kjøper musikken deres lengre, og herregud, du kan da ikke få alt gratis, selv om det er mange som vil det... Og til dere som sier "men jeg kjøper fortsatt cder", ok, men det er alt for mange som ikke gjør det og slike sammenhenger, har individet lite å si...

Ehh? buhu? Du snakker om det bandet i verden som har klart å hale mest penger ut av et relativt enkelt konsept og noen ganske få plater som faktisk er verdt å kjøpe her..

Om de hadde priset billettene til 1/3 hadde de likevel tjent penger på en slik liten gig. Kanskje bare "fuckyoumoney" riktignok, men disse karene trenger da ærlig talt ikke mer penger nå? Hvis motivasjonen for å spille live kun er penger, bør de virkelig slutte øyeblikkelig. Jeg kan ikke tenke meg et band som har solgt mer verdiløst merch og plater til trofaste fans på "gammel vane" med mindre vi begynner å trekke inn ferdigprodusert fjortiss/listepop.

Legg merke til at dette kommer fra en kar som idoliserte dette bandet fra 6-7 års alderen i en tid da platecoverne var nok til å skremme vannet av mange foreldre. Ikke mine riktignok, men uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh? buhu? Du snakker om det bandet i verden som har klart å hale mest penger ut av et relativt enkelt konsept og noen ganske få plater som faktisk er verdt å kjøpe her..

Om de hadde priset billettene til 1/3 hadde de likevel tjent penger på en slik liten gig. Kanskje bare "fuckyoumoney" riktignok, men disse karene trenger da ærlig talt ikke mer penger nå? Hvis motivasjonen for å spille live kun er penger, bør de virkelig slutte øyeblikkelig. Jeg kan ikke tenke meg et band som har solgt mer versiløst merch og plater til trofaste fans på "gammel vane" med mindre vi begynner å trekke inn ferdigprodusert fjortiss og listepop.

Legg merke til at dette kommer fra en kar som idoliserte dette bandet fra 6-7 års alderen i en tid da platecoverne var nok til å skremme vannet av mange foreldre. Ikke mine riktignok, men uansett.

Det var en tid da jeg lurte på om de faktisk var fra en annen planet! Det gikk over. Nå har jeg sannelig begynt å lure igjen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke negativ her. Crazy Nights med masker blir bare litt feil....

Har det noe å si også nå da? Når det gjelder Kiss er det visst ingen grenser for hva som kan kritiseres. Kiss har jo spilt de gamle klassikerne usminket i årevis, hva er forskjellen? Dessuten har jo Lick it up (utgitt på usminket platecover) vært gjenganger på setlista siden reunion-turneen.

Who cares?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si også nå da? Når det gjelder Kiss er det visst ingen grenser for hva som kan kritiseres. Kiss har jo spilt de gamle klassikerne usminket i årevis, hva er forskjellen? Dessuten har jo Lick it up (utgitt på usminket platecover) vært gjenganger på setlista siden reunion-turneen.

Who cares?

Som du er inne på selv, så spiller det INGEN rolle for de som ikke bryr seg. Jeg er likevel av den formening at Kiss med og uten masker er to forskjellige band. Jeg hadde ikke videre sans for Detroit Rock City med besetninga fra slutten av '80-tallet heller. Lick It Up med Ace var totalt uinteressant, og det er forsåvid låta uansett hvem som spiller.

Det KISS driver med nå kan vel sammenlignes mer med 80, tidlig 90-perioden bare med masker og er et forsøk på å holde liv i myten de skapte på '70-tallet. De greier det jo delvis, men bare delvis etter min smak.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig enig med deg Greener, men alikevel.. Nok penger har de nok, men så lenge folk betaler 800 kr billetten, så er det vel greit?

Så lenge det er etterspørsel er det ikke noe problem. Man kan jo si det er dyrt, men alikevel, husker jo man betalte en "topp-pris" på rundt 500 kr rundt år 2000, så 800 i dag er vel egentlig ikke all verdens til økning.

Kiss er relativt dyre ja.. men normale billettpriser i dag er jo fort en 6-700 for så store band, så er vel ikke stort å utsette på at de har satt den en hundrelapp dyrere.

Som nevnt tidligere her, så har det jo mye å si at band i dag faktisk lever av billettsalg i stedet for platesalg. Naturlig utvikling bil jo da være å sette opp billettprisene. Noe jeg synes er helt greit.

Jeg liker å tro jeg kjøper like mange skiver som før, men vet jo at det ikke er sant. Jeg kjøper fremdeles veldig mye, men er mere kritisk til å plukke opp skiver fra nye band enn jeg var før. Ender med

at jeg laster ned for å sjekke ut først, så evt kjøpe etterpå. Man kan jo si så mangt om moralen i dette, men sanneheten er vel at platesalget har sunket betraktelig, og at man deretter setter opp prisen for å se band live, synes jeg her helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok turen til spektrum i 98 ikke for at jeg er kissfan men jeg trodde dette blei siste gang man kunne oppleve de live(som det forsåvidt var med org besetning i norge i hvertfall). Konserten blei et langt gjesp og afterparty på elm street banka hovedkonserten ned i buksene.

Fikk med meg programmet på nrk i går og det økte ikke akkurat lysten på valhall i mårra.

Ikke for å tråkke på ihuga kissfans men detta bandet var ferdig i 1980 etter min smak.

Gene og Paul er ikke rockere men forretningsfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunn enig med deg, men det jeg så i rundt meg var at folk var fornøyde faktisk i Trondheim og jeg var positivt overrasket over KISS. Man skal bare ikke vente seg noen store overraskelser fra dem...

Det var de nok, men faktum er at det "bare" var en 10-12000 der. Det burde og kunne vært det dobbelte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var de nok, men faktum er at det "bare" var en 10-12000 der. Det burde og kunne vært det dobbelte...

Nja, er ikke så sikker på det etter å ha lest litt om resten av turneen. Neste konsert i finland var det "bare" 12 000, og de har stort sett spilt i arenaer som rommer det tallet på turneen. Det kom 17 000 i Bergen for to år siden, men da hadde ikke KISS vært her siden 1999. Egentlig, vil jeg tro at arrangørene var litt for optimistiske, 20 000 billett i en by med 170 000 innbyggere er vanskelig å bli kvitt... i tillegg i træææge trøøndelag... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er ikke så sikker på det etter å ha lest litt om resten av turneen. Neste konsert i finland var det "bare" 12 000, og de har stort sett spilt i arenaer som rommer det tallet på turneen. Det kom 17 000 i Bergen for to år siden, men da hadde ikke KISS vært her siden 1999. Egentlig, vil jeg tro at arrangørene var litt for optimistiske, 20 000 billett i en by med 170 000 innbyggere er vanskelig å bli kvitt... i tillegg i træææge trøøndelag... :P

Det der er en teori, men min og andres er altså at hvis billettene var noe rimeligere ville salget økt betraktelig. Det bor relativt mange folk like i nærheten av Trondheim som ikke har lange biten å kjøre eller som lett kan benytte tog/buss til et slikt arrangement.

Dette er ikke tatt helt ut av løse lufta - 90% av de jeg kjenner som vurderte den konserten, droppet den grunnet prisnivået og tilhørende lave forventninger. Og det er ikke folk med spesielt dårlig økonomi heller - folk i 30-50 åra har jevnt over ganske grei inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.