Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

KISS til Norge i 2010!


Hallstein

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest KAARVAAG

Folk som har Facebook eller Ustream så gjerne det live interviewet med de i går. Der sa de at de ville ha en miksa solo med trommer og gitar istedet for å ha en gitarsolo med Tommy og en trommesolo med Eric hver for seg.. Tror det kan bli bra jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har Facebook eller Ustream så gjerne det live interviewet med de i går. Der sa de at de ville ha en miksa solo med trommer og gitar istedet for å ha en gitarsolo med Tommy og en trommesolo med Eric hver for seg.. Tror det kan bli bra jeg :)

Det blir kult ja, tror Eric snakka om en bazooka eller noe, hehe. De nevnte også at de filmet litt backstage greier for Kissology 4. Kissology 4 kan faktisk bli litt kult, siden at de første tre volumene hadde stort sett bare konserter som allerede er godt spredd blant bootlegere. Volum 4 blir vel 2001 til 2010, og det er ikke så mye proshot bootlegs fra den tiden, men det er en annen diskusjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg er verdens største Wolfmother-fan, men Stage Dolls? Nei uff.

Stage Dolls har et bra sett for tiden. Keyboards og tre korister (hvorav to kvinnelige) i tilleg til de tre herrene selv, gjør mye for lydbildet og helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All right Trondheim...! Dette blir fett...! :-D

Men synd at trønderne selv ikke ser ut til å vise interesse for denne konserten, billettsalget går visst tregt så vidt jeg har hørt. Litt overraskende og skuffende at "Norges rockehovedstad" ikke stiller opp når et legendarisk band som Kiss besøker byen. Og likevel klages det over at de store bandene "aldri" besøker byen... KAN det hende at f.eks. Hetfield, Young-brødrene etc. gjør sine undersøkelser om tidligere billettsalg før de bestemmer seg for en by?

Så trøndere...: Møt opp og lag fest på Lerkendal sammen med oss tilreisende blodfans som selvfølgelig tar turen til byen!

Og som en bonus så kan det jo hende andre store band får øynene opp for byen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All right Trondheim...! Dette blir fett...! :-D

Men synd at trønderne selv ikke ser ut til å vise interesse for denne konserten, billettsalget går visst tregt så vidt jeg har hørt. Litt overraskende og skuffende at "Norges rockehovedstad" ikke stiller opp når et legendarisk band som Kiss besøker byen. Og likevel klages det over at de store bandene "aldri" besøker byen... KAN det hende at f.eks. Hetfield, Young-brødrene etc. gjør sine undersøkelser om tidligere billettsalg før de bestemmer seg for en by?

Så trøndere...: Møt opp og lag fest på Lerkendal sammen med oss tilreisende blodfans som selvfølgelig tar turen til byen!

Og som en bonus så kan det jo hende andre store band får øynene opp for byen!

Nå har det jo vært en rekke store band i Trondheim de siste årene. Maiden, Ozzy, Whitesnake for å nevne noen, og jeg var på alle de konsertene. Årsaken til labert Kiss-salg tipper jeg har mye med billettpris å gjøre. I hvert fall er det det for meg. Har vært inne på det tidligere at jeg burde ha støttet opp når et slikt band kommer til mitt nærområde, men denne gangen kan jeg rett og slett ikke ta meg råd til det. Jeg vil tro det gjelder flere enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg visst prisen på forhånd hadde jeg ALDRI kjøpt billetten, jeg sa bare ja. 800 er altfor mye med mindre Jimi Hendrix tar med seg Jon Bonham og jammer litt først.

Grunnen til at billettprisen har blitt høyere de siste årene har en sammenheng med at ingen kjøper musikken deres lengre, og herregud, du kan da ikke få alt gratis, selv om det er mange som vil det... Og til dere som sier "men jeg kjøper fortsatt cder", ok, men det er alt for mange som ikke gjør det og slike sammenhenger, har individet lite å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at billettprisen har blitt høyere de siste årene har en sammenheng med at ingen kjøper musikken deres lengre, og herregud, du kan da ikke få alt gratis, selv om det er mange som vil det... Og til dere som sier "men jeg kjøper fortsatt cder", ok, men det er alt for mange som ikke gjør det og slike sammenhenger, har individet lite å si...

Konsertene med de andre banda jeg nevnte kostet ca. halvparten, og alle de solgte bra. Jeg har mer tro på at lavere billettpris gir en samlet større inntekt i og med at folk som er på vippen mellom skal - skal ikke, oftere velger skal. Denne gangen virker det som om mange av tvilerne velger å ikke dra. I min vennekrets vet jeg om i hvert fall 10-15 stk. som har prioritert bort denne konserten på grunn av pris, og i hvert fall en 8-10 av dem inkl. meg selv hadde med stor sannsynlighet vært der hvis billettene hadde kostet halvparten. Det kan muligens gi en pekepinn på hvordan situasjonen er i resten av landsdelen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsertene med de andre banda jeg nevnte kostet ca. halvparten, og alle de solgte bra. Jeg har mer tro på at lavere billettpris gir en samlet større inntekt i og med at folk som er på vippen mellom skal - skal ikke, oftere velger skal. Denne gangen virker det som om mange av tvilerne velger å ikke dra. I min vennekrets vet jeg om i hvert fall 10-15 stk. som har prioritert bort denne konserten på grunn av pris, og i hvert fall en 8-10 av dem inkl. meg selv hadde med stor sannsynlighet vært der hvis billettene hadde kostet halvparten. Det kan muligens gi en pekepinn på hvordan situasjonen er i resten av landsdelen også.

Jeg skjønner hva du sier. Billigere billett gjør at flere drar, som igjen betyr at man kan tjene like mye eller kanskje til og med mer, i tillegg til at det er mye inspirerende å spille foran fullt hus. Den siste konserten KISS spilte, var foran 90 000. I Trondheim blir det vel ca. 9000. Litt forskjell hehe... Men for min del, er KISS et must.

Vi må heller ikke glemme at KISS er jo et brand. For hver konsert, kan du i tillegg til å kjøpe billett, få Meet and greet, en øksebass signert + møte med gene, gitaren som paul stanley knuser under konserten. Alle disse er høyt oppi prisklassene:

Billett: 800 kr

Meet and greet: mellom 900 og 1000 euro

Gene Simmons bass: 5000 dollar

Paul Stanley knuste gitar: 5500 dollar

Noen som vet når KISS lander eller landet på Værnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at billettprisen er alt for høy.

En annen ting er at de har prestert å legge konserten på parkeringsplassen utenfor Lerkendal, og så kalle det "Lerkendalparken". Gikk forbi der i dag, og slik scenen er satt opp er det ingen park, bare 100% asfalt. Dette er med på å gi konserten et B-preg og en mindre event enn den fortjener. En ren fornærmelse mot et legendarisk band som Kiss, og neppe god reklame i forhold andre store band som vurderer Trondheim som konsertby. Hvis RBK nekter å bruke stadion som konsertarena så la for guds skyld noen andre stå for arrangementet, det kan ikke være vanskelig å komme opp med et bedre alternativ enn denne parkeringsplassen.

Her ser dere "Lerkendal park", scenen er plassert helt til venstre på asfaltplassen, med front rett mot høyre. Publikumsområdet er altså asfalten/parkeringsplassen. Sjarmerende...! :-(

Men uansett, jeg gleder meg som en unge til i morgen, Kiss live er alltid fett :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som lurer, har jeg bare kjøpt billett! ;)

Meet and greet er ok hvis det hadde vært originale medlemmene (se på nicket mitt å gjett hvorfor, og ja jeg er ikke Ace Frehley hehe...)

Gene simmons bass - nevaah...

En knust gitar for over 5000 dollar... for noe tull, før var det om å gjøre å være rett foran Paul og ta tak som bare faen når han kastet gitaren til publikum... Da kjøper jeg heller en skikkelig god Gibson gitar som varer livet ut... ikke at jeg trenger enda en da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.