Web Analytics
Jump to content

2 input jacks

kis32

Recommended Posts

Hey, har en SG gitar som er orginalt laget til 2 humbuckers, og nå bruker jeg bare en. Det gjør at jeg har et hull til overs jeg bare må ha noe i. Har et parr brytere osv som ikke er koplet til der, men jeg stappa en input jack i det ene hullet, så det ser veldig spesiellt ut. Er det mulig å Wire opp gitaren til å kunne bruke 2 jacks på en "Praktisk" måte? eller bare en måte de funker på?

Har sett at rickenbacker bassene har 2 inputs, og det skal gjøre en lydforskjell.. Noen som kan hjelpe?

Har koplet elektronikken etter det første sjemaet i denne tråden : Single humbucker wiring - My Les Paul Forums

Jeg er litt usikker på hva du spør om egentlig ? Men, hvis du har et ledig pickuphull, kan du jo fylle det med en pickup ? Du finner helt sikkert noe som gir bort en defekt humbucker hvis du insisterer på å ikke bruke neck pickup.

Angående huller til volum/tonekontroller, så regner jeg med at du har 3 ledige, siden du bare har en enkelt volumkontroll ? Vel, hva med å lage en tonekontroll til den humbuckeren du har ? Da har du to hull igjen, som du vel bare kan montere to potensiometer (volum/tonekontroller) med vanlige knapper på slik at det ser ut som en helt vanlig SG ?

Eventuelt kan du jo montere en bryter i det ene hullet som du kan bruke til å koble humbuckeren din som singelcoil for å variere lyden.

Du kan selvsagt bruke to jack outputs (du sender lyden ut av gitaren), men hvorfor ? De må jo være koblet i parallell, så det utgjør jo ingen forskjell på noen måte, uansett hvem av de du bruker.

Okok... skal forklare litt nermere.. Pickup hullet er tetta, men på SG er det totalt 6 hull til potmetere og brytere og imput jack. jeg har satt inn 2 brytere og 2 potmetere og en input jack, så de funker og sitter der. Men jeg har et hull ledig, så jeg har bare putta enda en input jack der, og lurer på om man kan kople opp den?

Det er jo ikke krise om den funker, bare det er noe der.. men hadde vert litt stilig

(Kan hende jeg kaller dem noe feil, Input eller output.. der du stapper inn kabelen)

Edited by rukula

Rickenbacker-bassene er vel slik at det er en output per pickup hvis du bruker begge. Bruker du bare den ene, kommer lyden fra begge pickupene ut der. Så hvis du bare bruker en pickup blir jo akkurat den løsningen litt vanskelig :P

Ikke helt. Du har en vanlig output - så har du "rick-o-sound" outputen - som er en stereoutgang - hvor hver av pickupene går til hver sin kanal. (angrer som ei bikkje på at jeg solgte en herpa (men orginal) rickenbacker bass for en superbillig penge istedenfor å fikse den opp selv).

Nei takk.. har satt sammen humbuckeren min selv, så sån sett er den spesiell nok til at jeg ikke bytter den ut med det første

...hvis du hadde giddet å klikke på linken, så hadde du funnet ut at:

Nå er ikke Afterburner noe annet enn en 20dB boost da, og ikke noen pickup :)

:P

Det er en cleanboost som gir deg litt/passe/mye mer «sprut» inn i ampen/pedalen/hva du nå enn har som produserer vreng. Veldig hendig!

...hvis du hadde giddet å klikke på linken, så hadde du funnet ut at:

:P

Det er en cleanboost som gir deg litt/passe/mye mer «sprut» inn i ampen/pedalen/hva du nå enn har som produserer vreng. Veldig hendig!

ja der dreit jeg meg litt ut.. Virka som en grei liten ting den der, takker for tipset